قرارداد شانزده پروژه عام المنفعه ازسوي وزارت احيا وانكشاف دهات به امضا رسيد

قرارداد شانزده پروژه عام المنفعه بازسازی به هزينه بيش ازيك مليون دالرآمريكايي درولايت هرات ازسوي معين برنامه هاي وزارت  احيا وانكشاف دهات به امضا رسید. مقامهاي وزارت احيا و انكشاف دهات ميگويند: كه اين پروژه ها در ولسوالي هاي گذره، غوريان، كشك رباط سنگي، كرخ ، زنده جان و كهسان تطبيق خواهد شد.

قرار است در آينده نزديك شانزده پروژه عام المنفعه باسازي در چندين ولسوالي هرات اجرا گردد.

محمد طارق عصمتی معین برنامه های وزارت احیا و انکشاف دهات كه به منظورامضا قرارداد اين  پروژه ها به ولايت هرات سفركرده بود، امروز در یک نشست خبری گفت: هزینه این پروژه ها بیش از یک میلیون و دو صد هزار دالرآمريكايي از کمک های کشور ایتالیا از طریق برنامه ملی انکشاف منطقوی پرداخت می شود.

آقاي عصمتي افزود: که این پروژه ها در ولسوالی های گذره، غوریان، کشک رباط سنگی، کرخ، زنده جان و کهسان تطبیق خواهد شد، که شامل ساخت پل، تحکیم کاری کانال ها، دیواراستنادی، چاه های آب آشامیدنی، جغل اندازی سرک ها و چاه های آب زراعتی می باشد که با تطبیق این پروژه ها مشکلات بیش از یازده هزار خانواده مرفوع می گردد.

وی گفت تطبیق چنین پروژه ها سبب بلند رفتن سطح زنده گی اجتماعی و اقتصادی مردم در ولسوالی ها می گردد که گام مثبت به سوی کاهش فقر است.

گفتنی است که وزارت احیا و انکشاف دهات در ده سال گذشته بیش از 4500 پروژه به هزینه اي بیش از دو و نیم میلیارد افغانی از طریق برنامه های مختلف در هرات تطبیق نموده و همچنان(2022) تن مواد غذایی را براي نيازمندان توزیع نموده که گفته ميشود، بیش از یک میلیون تن از باشنده گان قريه جات از آن بهره مند گردیده اند.که تا اندازه یی سطح زنده گی مردم در ولسوالی ها را بهبود داده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top