لغو حکم لوی سارنوالی کشور، مبنی بر تعلیق وظیفه رئیس شورالی ولایتی هرات

لوی سارنوالی کشور از موضع خود در برابر رییس شورای ولایتی هرات عقب نشینی کرده است. کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات از لغو حکم لوی سارنوالی خبرداده و دوباره به وظیفه خود برگشته است. او والی هرات را نسبت به این موضوع بی کفایت خوانده گفت: اطلاعاتی که اداره محلی بابت عملکرد او به مرکز گزارش کرده بود نادرست بوده است. از سوی دیګر سخنگوی والی هرات برموقف قانونی و ادامه کار سارنوالی تاکید دارد.

پس از یک هفته از کش ­وگیرها میان رییس شورای ولایتی هرات و لوی سارنوالی کشور، کامران علیزایی در این بازی برنده شد.رئیس شورای ولایتی هرات

دقیقا هفته پیش بود که لوی سارنوالی مبنی بر عملکردی که رییس شورای ولایتی هرات دربرابر سارنوالی هرات انجام داده بود، وظیفه­اش را به حالت تعلیق درآورده و او را ممنوع ­الخروج اعلام کرد.

اما حالا رییس شورای ولایتی هرات طی نشست خبری می­گوید: اطلاعاتی که از جانب اداره محلی به مرکز داده شده بود نادرست بوده، بناء لوی سارنوالی کشور حکم خود را دوباره پس گرفته است.

کامران علیزایی پافشاری دارد که هیچ معذرت­خواهی درزمینه از هیچ ارگان دولتی نکرده است، بلکه پافشاری برقانونی بودن عملکرد قبلی خود دارد.

رییس شورای ولایتی هرات دراین نشست همچنان والی هرات را به بی کفایتی در برابر این موضوع متهم کرد.

او میگوید: نباید والی هرات این مسئله را به مرکز گزارش می­کرد.

در حال حاضر نیز کامران علیزایی همانند گذشته پافشاری دارد که انجینیر اداره فواید عامه که از سوی سارنوالی هرات بازداشت شده بی­گناه است، بناء تلاش میکند تا او را از زندان رها سازد.

با این حال مقام­های محلی هرات برموقف قانونی خود پافشاری دارند و بر ادامه کار اداره سارنوالی هرات نسبت به این مسئله تاکید می­کنند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می­گوید: اداره محلی در برابر هرنوع عملکرد غیرقانونی ایستادگی می­کند و از افراد قانونمدار در این زمینه حمایت می­نماید.

در همین حال شبکه نهادهای مدنی هرات هم از این تصمیم لوی سارنوالی انتقاد می کند و تاکید می ورزد که باید با رئیس شورای ولایتی این ولایت برخورد قانونی میشد.

خلیل پارسا هماهنگ کننده ی نهادهای جامعه مدنی هرات میگوید: با این هم ادامه ی کار رئیس شورای ولایتی هرات، از دید او مشروع نبوده و رئیس شورای ولایتی هرات در آینده نزد آنها مشروعیت ندارد.

تنش­ها میان اداره سارنوالی هرات و رییس شورای ولایتی این ولایت پس از آن به جدی شد که رییس شورا یک انجینیرفواید عامه را که تحت بررسی اداره سارنوالی قرار داشت، وارد این اداره شده و او را آزاد ساخته بود.

این مسئله واکنش جدی لوی سارنوالی کشور را به دنبال داشت، اما حالا دادستانی کل در این زمینه عقب نشینی کرده و حکم صادره خود را پس گرفته است.

گفته میشود: اداره ی لوی سارنوالی کشور در این زمینه از رییس شورای ولایتی هرات تعهد گرفته است، تا از این پس در کار نهادهای عدلی وقضایی دخالت نکند و همچنان برای تطبیق قانون و اجرآات به موقع سارنوالان آنها را یاری رساند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top