متهم شدن برخی از اداره های دولتی هرات به فساد از سوی هیئت نظارتی مجلس سنا

هیئت نظارتی مجلس سنای کشور اداره های شاروالی و ترانسپورت هرات را آغشته به فساد اعلام کرد. این هیئت خواستار برداشتن گامهای عملی برای ریشه کن کردن فساد در این اداره ها شد. برخی از اعضای این هیئت از ناآرامیها، آدمربایی و همچنین زورگویی افرادمسلح غیر مسوول هم به نام چالش های جدی مردم یاد کردند. والی هرات هم به گونه ای این دشواریها را میپذیرد، ولی فساد و ناآرامی را مشکل  عمومی در کشور میداند.

هیئت مشرانوجرگه که از چند روز بدینسو درهرات بسر میبرد، بررسی‌های خود را از اداره‌ های گمرک، شهرسازی، برق، مخابرات، آبرسانی، شاروالی، ترانسپورت و چند اداره‌ی دیگر انجام داده است.

این هیئت در پایان بررسی‌ها، مشکلات و کارهایی که این اداره‌ها انجام دادند را برشمرد و اعلام کرد که بیش‌ترین فساد در اداره‌های شاروالی و ترانسپورت هرات دیده شده است.

خانم اکبری رئیس این هیئت پافشاری کرد که باید اداره‌ی محلی در زمینه‌ی ریشه‌کن کردن یا کاهش فساد در این اداره‌ها بیش‌تر از پیش بکوشد.

موضوع دیگری که به عنوان نگرانی جدی برای مردم هرات میباشد، از سوی این هیئت چالش امنیتی بیان شد.

گل احمد اعظمی نماینده‌ی مجلس سنا وعضو این هیئت، از زورگوهای مسلح، آدم‌ربایی‌ها و ناآرامی‌ها پیاپی سخن گفت که به گفته‌ی او مردم را با دشواری‌های بسیاری روبرو کرده است.

درهمین حال، محمدآصف رحیمی والی هرات، چالش‌های گوناگون در اداره‌های دولتی را می‌پذیرد، اما مسائلی مانند ناآرامی و فساد اداری را مشکل همه‌ی کشور می‌داند و می‌گوید که هرات هم از این امر مستثنا نیست و بی‌گمان یک‌سری دشواری‌ها دامنگیر این ولایت نیزهست.

والی هرات همچنین پافشاری کرد که برای بهبود وضعیت باید سیستم‌ها نیرومند شود و تنها شخص یا اشخاص کاری انجام داده نمی‌توانند.

وی همچنان وعده میدهد که برای بهبود و تامین امنیت ولایت هرات تمام سکتورهای امنیتی با جدیت وبا هماهنگی کامل به پیش خواهند رفت.

هرازچندگاهی هیئت‌هایی مانند این چه از سوی مجلس سنا و چه از سوی مجلس نمایندگان، به بهانه‌ی بررسی کارکرد اداره‌های دولتی وارد هرات می‌شوند، ولی به باور برخی ها، تاکنون نتیجه‌ی بررسی‌های آنان، چندان مشهود نبود و آشکار هم نیست که مشکلاتی که این‌بار هم هیئت در بررسی‌های خود به آنان برخورده، حل شود یا نه!

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top