مجهز شدن نیروهای اردوی ملی حوزه غرب به طیاره های بدون سرنشین

نیروهای اردوی ملی برای نخستین بار در غرب افغانستان با طیاره های بدون سرنشین مجهز شدند.

قول اردوی 207 ظفر می‌گوید: شماری از سربازان نیز یک دوره آموزشی چگونگی استفاده از این طیاره ها را از سوی نیروهای حمایت قاطع فرا گرفته و آماده اجرای عملیات هستند.

از سوی‌هم مسئولان محلی می‌گویند؛ که با استفاده از این طیاره ها جلو هرگونه فعالیت جنگجویان در حوزه غرب گرفته خواهد شد.

مقام های محلی هرات، در مقر قوماندنی آیساف در حوزه غرب مرکز سوق اداره و استفاده از طیاره های بدون سرنشین توسط نیروهای افغان را افتتاح کردند.

عبدالقیوم رحیمی والی هرات هشدار میدهد، که طالبان دیگر راهی بجز پیوستن به صلح ندارند و توسط این طیاره ها جلوهرگونه فعالیت طالبان در حوزه غرب گرفته خواهد شد.

والی هرات میگوید: در حال حاضر آنها قادر هستند، تا محلات تجمع و اماکن بود وباش طالبان را در ولایات غربی کشور از طریق طیاره های اکتشافی پیدا نموده و هدف بگیرند.

وی: هشدار میدهد در صورتیکه طالبان از طریق مذاکرات با دولت افغانستان صلح ننمایند قوای هوایی اردوی ملی به سراغ شان خواهند رسید.

در همین حال مقام ها در قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان میگوید: نقش طیاره های بدون سرنشین برای پیشبرد عملیات های قوای امنیتی افغان موثر میباشد.

جنرال نورالله قادری قوماندان قول اردوی 207 ظفر میگوید: طالبان بیشترین تلفات را در نتیجه اکتشاف موقعیت های کاری شان از طریق طیاره های بدون سرنشین متقبل شدند، که این خود در پایین آمدن روحیه و مورال مخالفان مسلح دولت موثر خواهد بود.

از طرف دیگر برید جنرال قدرت الله صدیقی قوماندان قوای هوایی در غرب افغانستان از همکاری های نیروهای حمایت قاطع قدردانی کرده، میگوید: که مجهز شدن قوت های اردوی ملی با طیاره های بدون سرنشین میتواند، در راستای کسب دست آوردهای نظامی موثر واقع شود.

همچنان حزب الله یکتن از افسران قوای هوایی کشور که اخیرا از کورس آموزشی طیاره بدون سرنشین در ولایت هرات فارغ گردیده است میگوید: در جریان دوره آموزشی که در مقر قوماندانی نیروهای حمایت قاطع راه اندازی گردیده بود با تاکتیک های و ترفندهای جدید نظامی آشنا شدند.

او به طالبان هشدار میدهد که دیگر از خشونت دست بردارند در غیر آن قوای هوایی اردوی ملی آنان را نابود خواهند کرد.

گفتنیست در جریان سال جاری طالبان بیشترین تلفات را در نتیجه حملات هوایی نیروهای امنیتی افغان و خارجی در حوزه غرب متقبل شدند.

کارشناسان امور میگویند: تجهیزات هوایی میتواند در بلندرفتن مورال و انگیزه قوای امنیتی افغان در میادین جنگ تاثیر گذار باشد.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top