مراسم عيد سعيد فطرتحت تدابيرشديدامنيتي درولايت حوزه غرب كشوربرگذارگرديد

هزاران تن از باشنده گان ولایات حوزه غرب  و جنوب افغانستان با حضور در مساجد نماز عید سعید فطر را در تدابیر شدید امنیتی ادا کردند. بااينكه مقامات در حوزه غرب می گویند: برای جلوگیری از هر گونه تحرکات مخالفین مسلح دولت امادگی ها روی دست گرفته شده است.herat  eid video 2

باشندگان ولایات حوزه غرب افغانستان در تدابیر شدید امنیتی و بدون کدام واقعه نماز عید سعيد فطر را ادا کردند.

نماز گذاران عید با تمجيد ازمسئولان امنيتي از مقامات حکومت خواستند تا در جهت رشد اقتصادی مردم، تامین امنیت و از بین بردن بیکاری در افغانستان تلاش بیشتری به خرج دهند.

این افراد نا امنی را عمده ترین معظله اجتماعی در سطح کشور دانسته و از مخالفین مسلح دولت خواستند تا دست از حملات تخریب کارانه بر دارند.

همچنان نماز عید در سراسر هرات در مساجد بزرگ و عیدگاه ها با آرامش برپا شد. در این نماز تعداد زیادی از شهروندان هرات اشتراک کرده بودند و پس از اتمام نماز دید و بازدید و دیدارهای صمیمانه با دوستان، اقوام و دیگر وابستگان خود آغاز کردند. گزارشهاي رسيده ازديگرولايات حوزه غرب از برپایی عيد درفضاي آرام و بدون چالش امنیتی برای شهروندان اين مناطق خبر میدهد.

شماری از شهروندان هرات که پس یک ماه روزه داشتن عید گرفته اند در این ایام بیشتر شان از یک آروز سخن میگویند: آنهم آرزوی همگانی بنام صلح و آرامش.

درهمين حال شماري ديگرازباشنده گان ولايت حوزه غرب ميگويند: ما از تمام کسانی که دست به خصومت می زنند می خواهیم تا در این روزها صلح نمایند.

آنان ميگویند: مسلمانان دراين روزها بايد تمامي كينه وكدورتهارا كنارهم گذاشته وازدشمني ها دست بردارند.

ازسوي ديگر شماری دیگر از مردم می گویند:به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته اند به صورت درست از عید سعید فطر تجلیل نمایند.

هر ساله عید سعید فطرپس ازيكماه روزه داري در افغانستان، با برگزاری نماز عید در مصلی ها و مساجد جامع آغاز و با دید و بازدید و جشن و شادمانی در پارکها و تفریحگاه ها ادامه می یابد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top