مراسم فاتحه خوانی و محکوم نمودن حملات انتحاری روز گذشته ی کابل از سوی اقشار مختلف جامعه در هرات

برای شهدای مراسم خونین کابل، مراسم های جداگانه فاتحه خوانی و ختم قرآن کریم در هرات برگزار شد. بر علاوه مردم مسوولان محلی هرات هم در مراسمی یاد قربانیان رویداد خونین روز گذشته را گرامی داشتند. در همین حال شماری از باشنده های هرات این حمله را محکوم می کنند و از دولت می خواهند که انتقام شهدای این حمله خونین را از هراس افگنان بگیرند.

همه در سوگ قربانیان حمله­های خونین کابل نشسته اند. حمله­های که صدها تن را به خاک و خون کشاندند.

امروز یکشنبه در کشور ماتم ملی است و اینجا در هرات هم در شهر و ولسوالی­ها مراسم­های فاتحه خوانی و ختم قرآنکریم برگزار شد.

از جمله محمد آصف رحیمی والی هرات هم امروز ماتم زده هستند و در مراسمی، یاد قربانیان حملات خونین کابل را گرامی داشتند.

حمله به جان افراد ملکی در یک راهپیمایی در کابل خیلی از باشنده­های هرات را شوکه کرده است.

شماری از مردم و فعالین مدنی هرات این حملات را محکوم می کنند و از دولت می­خواهند که انتقام شهدای این حمله های خونین را از هراس افگنان بگیرند.

از سوی هم شماری از عالمان دینی، حملات انتحاری و انفجاری به جان مسلمانان را غیر اسلامی و غیر انسانی می خوانند و عاملان آن را غیر مسلمان عنوان می کنند.

مولوی عبدالواحد عاصمی رئیس اداره ارشاد، حج و اوقاف هرات حملات گروه­های هراس افگن در کشور را محکوم می­کنند و تاکید دارند که عملکرد این گروه­ها هیچ ربطی به دین اسلام ندارد.

در حملات انتحاری روز پیش در میان معترضان در یک راهپیمایی در کابل، بیش از هشتاد تن کشته جان باختند و بیش از 230 تن دیگر زخم برداشتند.

بیشتر قربانیان این حملات خونین جوانان معترضی بودند، که به دستور جنبش روشنایی به خیابان ها ریختند و خواهان انتقال خط برق توتاپ از بامیان شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top