مردم هرات با اهدای قطرات خون خود از سالروز میلاد پیامبراسلام “ص” تجلیل نمودند

باشنده گان هرات با همکاری اداره صحت عامه این ولایت کمپاین اهداء خون را به مناسبت تجلیل از میلاد فرخنده حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر برزگ اسلام و ناجی بشریت در این ولایت راه اندازی نموده وبا اهدای هزاران قطره خون خود ازاین روز تجلیل نمودند. آنان هدف از این اقدام را حمایت از همنوعان وکمک به نیازمندان خون عنوان کردند.اهدای خون کهندژ - هرات میلاد پیامبرص

به منظور تجلیل ازمیلاد پیامبراسلام حضرت محمد “ص” امروزدرهرات ازسوی باشنده گان این ولایت کمپاین اهدای خون راه اندازی گردید.

رئیس صحت عامه هرات  میگوید: در سال های گذشته نیز اداره صحت عامه با همکاری مردم کمپاین اهدا ء خون را برگزار میکردند، ولی امسال میزان اشتراک مردم وعلاقمندی در این عرصه بیشتر شده است.

همزمان باین شماری از علمای دینی ومردم در یک مراسم گسترده در مسجد جامع بزرگ شهر هرات از سالروز میلاد حضرت محمد رسول خدا با سخنرانی ،سرود واشعار از این روز بنام باارزش ترین روز بشریت یاد نموده وتولید پیامبر بزرگ مسلمانان را برای نجات بشریت از بیراهی  بااهمیت خواندند.

والی هرات در این مراسم بااشاره بر نقش جوانان در حفظ ارزش های دینی تاکید کرد وخواهان توقف جنگ میان گروه های مسالح در کشور گردید.

از سوی دیگرشماری از شهروندان هرات نیز با راه اندازی مراسم های ختم قرآن کریم، خیرات عمومی وکمک به فقرا ونیاز مندان از این روز گرامیداشت به عمل میاروند.

برخی ازعلمای دینی نیز براین باورند که دربرخی موارد، حتی در بخش خیرات نیز افراط و سیال داری که منجر به خود نمایی و برملا سازی توان مالی باشد صورت پذیرفته که برخلاف مقررات دین اسلام میباشد.

علمای دینی در هرات همچنان از تمام گروه های مسلح در کشور خواستند تا دست از خشونت بردارند  واحترام چنین روزی راه صلح را در پیش گیرند.

لازم به ذکر است که پیامبر گرامی اسلام در سپیده دم روز دوشنبه 12ربيع الاول در سال حادثه ی عام الفيل دیده به جهان گشود.

وی مانند خورشید درفضایی دود آگین جزیره عرب درخشید  و عالم انسانیت را منور ساخت، از این روز مبارک همه ساله درکشور های اسلامی تجلیل به عمل می آید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top