مسئولان امنتی:تدابیر ویژه امنیتی به منظور برگذاری انتخابات درولایت هرات اتخاذ شده است

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و تهدیدات موجود، مقامات امنیتی افغان درزون غرب از تامین امنیت این پروسه اطمینان می دهند. این مقامها میگویند: درمجموع شهر وولسوالی های هرات تامین مراکزانتخاباتی بصورت جدی تامین گردیده است و برای هیچ کسی اجازه نمیدهند تا دراین روز دست به اعمال تخریب کارانه بزند.Picture1

قوماندان امنیه هرات در یک نشست خبری در مقرقوماندانی امنیه این ولایت گفت: نیرو های امنیتی افغان با جدیت تمام تلاش می ورزند تا امنیت انتخابات را تامین نمایند.

جنرال سمیع الله قطره قوماندان امنیه هرات گفت: به منظور رفع تهدیدات مخالفان در سراسر این ولایت تدابیر لازم از سوی ارگان های امنیتی اتخاذ شده است و مخالفان مسلح دولت نمیتوانند به منظورمختل ساختن این پروسه حرکتی را انجام دهند و مانع برگزاری انتخابات درشهر و ولسوالی های پانزده گان این ولایت گردند.

وی همچنان گفت: ما آماده گی کامل خود را گرفته ایم، قطعات ما در سراسر ولایت هرات جابجا شده اند.

در فهرست نهایی مراکز رای دهی که از سوی قوماندان امنیه هرات گفته شد، ازمجموع 480 مرکز رای دهی در463 مرکز تامین امنیت بصورت جدی اتخاذ شده است.

وی افزود: 32 مرکز رای دهی دیگر نیز به منظورعدم حضور ناظرین کمیسیون انتخابات، نیز مسدود خواهد بود.

به گفته قوماندان امنیه هرگاه تا ساعت 7:00 صبح شنبه نیز کمیسیون انتخابات ناظرینش را آماده برگذاری انتخابات در32 سایت متذکره نماید، نیروهای امنیتی آماده تامین امنیت آنها به صورت جدی خواهند بود.

ازسوی دیگرعبدالله شیرزی رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی هرات میگوید: پنج سایت رای دهی مربوط به ولسوالی گلران  هرات که از سوی نیروهای امنیتی امن گزارش داده شده ، بدلایل نامعلوم از سوی زورمندان مصدود گردیده  است.

او گفت: هزاران باشنده این مناطق با نگارنی از محروم شدن در اشتراک انتخابات خواهان ارسال مواد حساس انتخاباتی ومساعد ساختن زمینه رای دهی دراین مناطق هستند.

کمبود برگه های رای دهی در شماری از مناطق ولسوالی ها، تهدید نامزدان شورای ولایتی از موارد دیگر شکایتی براین کمیسیون بوده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top