مسولیت امنیتی ولایت نیمروز به نیروهای افغان واگذار گردید

مقامات در ولایت نیمروز میگویند امروز مسولیت تامین امنیت آن ولایت بطور رسمی از نیروهای خارجی به قوای امنیتی افغان واگذار گردید.

ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان با کشور ایران همسرحد بوده و دارای 5 ولسوالی میباشد.

در مراسمی که امروز به همین منظور در شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز برگزار شده بود داکتر اشرف غنی  احمد زی رئیس کمیسیون تنظیم پروسه انتقال ، معین امنیتی وزارت امور داخله و قومندان نیروی زمینی وزارت دفاع و شماری دیگر از مقامات محلی اشتراک نموده بودند.

اشرف غنی احمدزی، رئیس کمیسیون ویژه انتقال مسئولیت های امنیتی در کشور گفته قرار است تا سال 2014 که روند انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان تکمیل شود، بیست میلیارد دالر از سوی جامعه جهانی برای تجهیز نیروهای امنیتی افغان مصرف شود.

وی همچنان ،فساد اداری را یکی از نگرانی های عدم تامین امنیت در کشور دانسته و بر محو این پدیده همزمان با گرفتن مسئولیت های امنیتی تاکید کرده است.

در همین حال حاجی موسی رسولی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت نیمروز میگوید سربازان پولیس ملی در آن ولایت آماده هستند تا امنیت را به صورت درست در سرتاسر آن ولایت تامین نمایند.

وی کمبود تشکیلات پولیس و عدم مجهز بودنشان با سلاح پیشرفته را از جمله چالشهای عمده در این عرصه عنوان کرد.

آقای رسولی همچنان گفت مقامات در حکومت مرکزی وعده داده اند که در قسمت افزایش تشکیلات و تجهیزات نیروهای امنیتی این ولایت، همکاری خواهند کرد.

گفتنی است که دور اول پروسه انتقال مسئولیت های امنیتی در ماه سرطان سال جاری از ولایت بامیان آغاز گردیده و در هفت ولایت و منطقه از کشور تطبیق گردید و دور دوم این پروسه نیز از ولایت پروان شروع شده و در هفده ولایت و منطقه اجرا خواهد گردید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top