معاون رهبری گروه طالبان حملات بالای مراکز رای دهی در روز انتخابات را منع اعلام کرد

معاون رهبری گروه طالبان یک روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان با نشر اعلامیه ای در سراسر ولایت هرات به افراد زیردستش فرمان داده تا از حملات شان بالای مراکز رای دهی دست بردارند زیرا قربانی این واقعات افراد ملکی خواهند بود.

اعلامیه ملایعقوب عمری معاون رهبر گروه طالبان شب گذشته در اکثریت ولسوالی های هرات منتشر شده است.

در این اعلامیه آمده است که طالبان حق شرکت در انتخابات را ندارند و همچنان حق انجام حملات بالای مراکز رای دهی که احتمالا افراد ملکی قربانی ان خواهند بود نیز نخواهند داشت.

معاون رهبر گروه طالبان در این اعلامیه همچنان از تصامیم خودسر برخی از رهبران طالبان در پروسه مذاکرات صلح یادآوری کرده که منجر به توقف این روند گردید.

آقای عمری میگوید طالبان باید به تعهدات شان در پروسه مذاکرات عمل کنند و اظهار امیدواری نموده تا این روند مجددا آغاز گردد.

با این حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نشر این اعلامیه معاون رهبری طالبان را در این ولایت تایید میکند.

او میگوید این اعلامیه بیانگر این است که در بین طالبان افرادی هستند که نسبت به روند مذاکرات صلح و انتخابات دیدگاه مثبتی دارند و این به نفع افغانستان خواهد بود.

روند مذاکرات صلح میان ایالات متحده آمریکا و طالبان بعد از آنکه طالبان به خشونت های شان در افغانستان ادامه دادند از سوی ایالات متحده آمریکا متوقف شد و حملات بر مواضع طالبان افزایش یافت.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان فردا روز ششم میزان سال روان در سراسر کشور برگزار شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top