معین امنیتی وزارت داخله: 6 کمپنی مشهور امنیتی در غرب افغانستان منحل شد

در سفر معین امنیتی وزارت امور داخله افغانستان به ولایت هرات چندین کمپنی خصوصی امنیتی منحل شد و دست کم 1200 میل سلاح سبک و سنگین از این کمپنیها جمع آوری گردید.

استر پاسوال “عبدالرحمان رحمان” معین امنیتی وزارت امور داخله افغانستان که از طریق زمین به  هرات سفر نموده است امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: که در مسیر راه از ولایت غزنی تا هرات حداقل 6 کمپنی خصوصی امنیتی منحل شدند و 1200 میل سلاح از این کمپنیها جمع آوری گردید.

وی افزود: کمپنیهای “جیفا ” و ” آریا ” که از مشهورترین این کمپنیها بودند نیز منحل گردیدند و بیش از 3 هزار کیلوگرام مهمات انفجاریه نیز از این کمپنیها جمع آوری گردید.

کمپنیهای جیفا و آریا مسولیت انتقال مواد اکمالاتی نیروهای خارجی را در غرب افغانستان به عهده داشتند.

معین امنیتی وزارت امور داخله کشور گفت:شماری از این کمپنیها دربرخی موارد نا امنی دست داشتند که بررسی در این زمینه جریان دارد.

بنا به اظهارات وی: اگر این موضوع تایید شود با عاملین قضیه برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

با اینکه شماری از مسافرین و دریوران موترهای باربری در مسیر شاهراه هرات – دلارام از موجودیت نا امنی شکایت میکنند اما مقامات امنیتی وزارت امور داخله کشور میگویند امنیت این شاهراه نسبت به سالهای گذشته 60 درصد بهبود یافته است.

از اول سال جاری تا به حال بیش از 20 کمپنی خصوصی امنیتی در ولایات غربی افغانستان منحل شدند و فعالیت شان متوقف گردیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top