مقامات محلی در فراه : در حادثه پشت رود نیروهای خارجی کشته نشدند

مقامات محلی در ولایت فراه میگویند در حادثه ای که چند روز قبل در ولسوالی پشت رود آن ولایت به وقوع پیوست به سربازان آمریکایی آسیبی نرسیده بلکه یکتن از مخالفین دولت که لباس اردوملی به تن داشت از سوی نیروهای امنیتی به هلاکت رسید .

چند روز قبل ملا غوث الدین ولسوال پشت رود فراه در صحب با رسانه ها تاید کرد که بر اثر درگیری میان سربازان اردوی ملی و سربازان آمریکایی در آن ولسوالی سه سرباز آمریکایی و یک سرباز اردوی ملی به قتل رسیدند.

همچنان سید محمد روشندل قوماندان امنیه و محمد غوث ملیار آمر امنیت ولایت فراه نیز کشته شدن دو سرباز امریکایی را در این حادثه تاید کرده بودند.

اما محمد یونس رسولی معاون والی فراه ضمن رد این موضوع میگوید که در این رویداد به نیروهای خارجی آسیبی نرسیده و فقط یکتن از مخالفین دولت که لباس اردوی ملی به تن داشت و قصد حمله بالای نیروهای خارجی را نمود از سوی نیروهای امنیتی افغان به قتل رسید.

وی افزود در ابتدا این شایعه که گویا سه سرباز آمریکایی در این حادثه به قتل رسیدند به مقامات امنیتی فراه گزارش شد و این موضوع از طریق رسانه های نیز انعکاس نمود،اما بعد از بررسی این موضوع مشخص شد که در این رویداد به نیروهای بین المللی هیچ آسیبی نرسیده است.

قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان ادعا کرده است که دراین حادثه افراد آنها که با لباس اردوی ملی وارد صحنه شده بودند شماری از سربازان آمریکایی را به قتل رساندند.

اما نیروهای ایساف کشته شدن سربازانش را دراین حادثه تاید نکرده و گفته است که این موضوع یک شایعه است .

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top