مقامهای امنیتی: عملیات”نبرد ابرمردان” دربادغیس با کشته وز خمی شدن 150 طالب به پایان رسید

گزارش های از ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس حاکی است که عملیات ” نبرد ابر مردان ” با وارد شدن تلفات سنگین به مخالفان مسلح خاتمه یافته است. قوماندان عملیاتی ” نبرد ابرمردان ” در ولسووالی آبکمری میگوید: این عملیات، با تصرف منطقه ” نوله سیاه ” که اخرین آماجگاه آنان در عملیات ” نبرد ابر مردان ” محسوب می گردید، با کشته شدن ۸ مخالف مسلح و دو تن از نیرو های امنیتی بادغیس، به پایان رسید.

نیروهای مشترک امنیتی افغان ” اردوی ملی، پولیس ملی، پولیس محافظت، امنیت ملی و نیروهای مردمی حامی دولت ” از 14 روز قبل بدین سو عملیات گسترده ی را برعلیه مخالفان مسلح دولت راه اندازی کرده بودند.Picture9

دگروال شیرحمزه دربندی، قوماندان عملیات ” نبرد ابرمردان ” میگوید: در ادامه این عملیات شب گذشته ۱۲ مخالف مسلح و یک منسوب اردوی ملی نیز زخم برداشته اند.

وی افزود که در جریان درگیری های شب گذشته، مناطق بند خزک، نهراب، چای سنگی و بره خانه نیز به صورت کامل از وجود مخالفان مسلح پاکسازی شده است.

قوماندان این عملیات می گوید مخالفان مسلح که تعداد شان نزدیک به ۱۲۰۰ تن میرسید پس از شکست به دو دسته جداگانه متواری شده اند.

درهمین حال فیض محمد میرزا زاده معاون و سرپرست ولایت بادغیس هدف از راه اندازی این عملیات را برقراری امنیت و ایجاد پوسته های امنیتی از سوی نیروهای امنیتی در مناطق یاد شده اعلام نمود.

وی میگوید: با راه اندازی این عملیات تاثیرات مستقیم بالای باز گشایی بندر توره شیخ، آمدن برق به ولایت بادغیس و تسلط کامل دولت بالای منطقه پسته لیق میباشد، که این مناطق کاملآ از وجود مخالفان دولت پاکسازی گردیده است.

از سوی هم جنرال اوریا خیل رئیس ارکان و سرپرست قوماندانی قول اردوی 207 ظفر درحوزه غرب کشور، به مردم اطمینان میدهد، که هیچ گونه نگرانی در مورد بوجود آمدن نا امنی درحوزه غرب نداشته باشند.

به گفته ی او: نیروهای مشترک امنیتی افغان تمام آماده گی برای سرکوب مخالفان مسلح دولت در حوزه غرب را داشته و جلو هرگونه فعالیت زد دولتی طالبان را خواهند گرفت.

عملیات نبرد ابر مردان از سه هفته به این سو به هدف تصفیه برخی از مناطق ولسوالی آبکمری بادغیس از وجود مخالفان مسلح راه اندازی گردیده که به گفته ی مقاهای امنیتی با کشته و زخمی شدن بیش از 150 به تن از مخالفان و به همین ترتیب ۱۵ تن از نیرو های امنیتی پایان یافت.

مقامها میگویند: در این عملیات 51 طالب مسلح و 5 عضو نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی کشته و 102 طالب دیگر همراه با 10 تن از نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی زخمی شده اند.

گروه طالبان مسلح تا اکنون در این ارتباط ابراز نظری ننمودند.

گفته می شود: دراین عملیات نزدیک به ۹۰۰ تن از نیروهای مشتکر امنیتی افغان و نیروهای مسلح مردمی شرکت داشتند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top