میلیون ها افغانی خسارت؛ نتیجه آتش سوزی در مرکز بادغیس

مقامات محلی در ولایت بادغیس میگویند بر اثر آتش سوزی در شهر قلعه نو مرکز آن ولایت دست کم 40 کانتینر مواد غذایی و اقلام تجارتی حریق و بیش از 30 میلیون افغانی به صاحبان این دکانها خساره وارد شده است.

این آتش سوزی حوالی ساعت دو جمعه شب در ساحه “گنج” شهر قلعه نو،  یکی از بازارهای مشهور به وقوع پیوسته است.

به گفته شاهدان عینی، این آتش سوزی سه  ساعت ادامه داشته و تا کنون بیش از 50 میلیون افغانی خسارت به تاجران این ولایت برآورد شده است.

در همین حال شراف الدین مجیدی سخنگوی والی بادغیس میگوید علت این آتش سوزی تا کنون مشخص نشده است اما گمان می رود که بی احتیاطی معتادان به مواد مخدر که در نزدیکی این بازار به سر می برند؛ عامل اصلی این رویداد بوده باشد.

آقاى مجیدی می گوید که موظفان اطفايه تیم بازسازی ولایتی PRT  اسپانیا  توانستند در کمترین زمان این آتش سوزی را مهار کنند و از بروز خسارات بیشتر به دکانداران جلوگیری کنند.

شماری از کسانی که در این رویداد آسیب دیده اند می گویند که مسوولان امنیتی ولایت بادغیس، در کنترل فعالیت معتادان به مواد مخدر، توجه کافی نکرده و این امر می تواند نگرانی های جدی به دنبال داشته باشد.

چند سال پیش نیز در بازار قالین فروشان شهر هرات نیز رویداد مشابهی اتفاق افتاده بود که خسارات مالی هنگفتی به تاجران قالین وارد کرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top