ناامنی در غوریان، باشندگان این ولسوالی را نگران ساخته‌است

باشنده‌گان ولسوالی غوریان ولایت هرات از افزایش ناامنی‌ها نگران هستند و مسوولان محلی را متهم به سهل‌انگاری می‌کنند.

آنان می‌گویند افزایش افراد مسلح غیر مسوول دراین ولسوالی باعث بدتر شدن وضعیت امنیتی شده‌است و مسوولان دولتی باید برای جلوگیری از این وضعیت اقدامات عاجل وجدی را روی دست گیرند.

باشنده‌گان این ولسوالی وضعیت امنیتی منطقه‌ای‌شان را نگران کننده عنوان می‌کنند و می‌گویند اگر دولت به‌گونه‌ی جدی برای تامین امنیت غوریان اقدام نکند، ممکن است که امنیت بیشتر از این نیز خراب شود.

مردم غوریان می‌گویند اخیرا تحرکات مخالفان‌مسلح دولت در قالب گروه‌های خورد و بزرگ افزایش یافته‌است.

شماری از باشنده‌گان ولسوالی غوریان می‌گویند با اینکه در گذشته مردم در غوریان تا پاسی از شب مشغول شب‌نشینی و در رفت وآمد بودند، اما با افزایش نا امنی‌ها مردم نگران امینت خانه‌های خود هستند.

از سوی هم داکتر نور احمد حیدری یکتن از نماینده‌گان مردم در شورای ولایتی هرات می‌گوید موجودیت سلاح در نزد افراد غیر مسوول و حضور مخالفان در مربوطات آن ولسوالی باعث چالش امنیتی دراین منطقه شده‌است.

همچنان سردار بهادری عضو دیگر شورای ولایتی هرات، تاکید دارد که باید تمام سلاح و تجهیزات نظامی که در دست افراد غیر مسوول است، جمع‌آوری گردد، تا امنیت مردم تامین و مردم احساس آرامش کنند.

در همین حال مقام‌های محلی در هرات می‌گویند برخی ناامنی‌ها در این ولسوالی ریشه خصومت‌های شخصی میان اقوام دارد.

جنرال محمد جمعه عدیل فرمانده زون 606 انصار و سرپرست ولایت هرات تاکید می‎‌کند که وضعیت امنیتی نسبت به چند سال گذشته بهبود یافته و هیچ تهدیدی از سوی طالبان علیه تاسیسات دولتی و غیر دولتی وجود ندارد.

وی می‌گوید تمام نیروهای مشترک امنیتی با تمام قوت آماده‌گی تامین امنیت مردم ولسوالی غوریان را داشته و هرگونه تحرک مخالفان دولت را سرکوب خواهند نمود.

از سوی هم نثار احمد غوریانی نماینده مردم هرات در پارلمان کشور از بزرگان و متنفذین قومی ولسوالی غوریان خواست، تا با گفتگو با گروه‌های فعال مخالفان دولت در مربوطات آن ولسوالی مذاکره نمایند و آنها را به صلح دعوت کنند.

با این همه مقام‌های امنیتی در هرات وضعیت امنیتی این ولایت را نگران کننده نمی‌خوانند و تاکید دارند، که حملات طالبان بر بسیاری از ولسوالی‌های آسیب‌پذیر این ولایت دفع شده‌­است.

ولسوالی‌های شیندند، غوریان و گلران از ولسوالی‌های ستراتیژیک هرات به شمار می‌رود و هم‌واره تمرکز طالبان بیشتر بر همین مناطق بوده‌است.

گزارش: پدرام قاضی‌زاده

ایدیت: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top