نا رضایتی شماری از خانم ها از عملکرد یک ساله اداره ی امور زنان هرات

اداره امور زنان هرات گزارش یک ساله کاری خودرا به مردم و شماری از مقام های دولتی اعلام کرد. بیشتر فعالیت­های یک ساله این اداره آگاهی دهی برای زنان و برگزاری محافل و مراسم­ها خوانده می­شود. اما شماری از بانوان می­گویند: خشونت­ها علیه زنان در هرات افزایش یافته اما عملکرد اداره امور زنان این ولایت نمادین و پروژه ای بوده است. شماری از فعالان حقوق زن هم قتل و خودکشی زنان در هرات را نگران کننده می­خوانند.Picture1

مسوولان اداره امور زنان هرات گزارش کاری یک سال اخیر خودرا به مقام­های دولتی و مردم ارایه کردند.

ده­ها تن از بانوان هم در این برنامه گزارش دهی اداره امور زنان حضور یافتند و موضوعات مهم یک ساله این اداره، آگاهی دهی برای زنان، برگزاری مراسم و محافل و راه اندازی برنامه­ های آموزشی برای زنان بود.

اما شماری از این خانمها عملکرد یک ساله اداره امور زنان هرات را بسنده نمی­دانند و تاکید می­ورزند که بیشتر برنامه­های این اداره نمادین و پروژه ای بوده و هیچ دردی را دوا نکرده است.

آنگونه که این بانوان می­گویند: سالانه پول هنگفتی به اسم زنان، حیف و میل می­شود.

شماری از فعالان حقوق بانوان هم عملکرد اداره امور زنان هرات را برای بهبود وضعیت زنان در این ولایت تاثیرگذار نمی دانند.

این فعالان هشدار می­دهند که قتل و خودکشی زنان به ویژه دختران جوان در هرات تکان دهنده است، اما اداره­های دولتی و نهادی که در راستای وضعیت بانوان فعالیت دارند، هیچ توجهی در این باره ندارند.

این گفته­ها در حالی مطرح می­شود که در جریان ده روز نخست سال جاری، دو خانم در هرات به قتل رسیده و دو تن هم خودکشی کردند.

عوامل بیشتر خشونت در برابر بانوان در هرات، فقر اقتصادی، سنتی بودن جامعه، اعتیاد به مواد مخدر و ازدواج­های اجباری خوانده می­شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top