نگرانی از ادامه ی خشونت علیه زنان درهرات

خشونت علیه زنان در ولسوالی های ولایت هرات به رغم کمک های فراوان در پانزده سال اخیر تا هنوز هم ادامه دارد. مسئولان اداره امور زنان ولایت هرات در همایش ولایتی پیشگیری از خشونت علیه زنان و دختران میگویند: زنان ولسوالی ها و قریه های ناامن این ولایت تا هنوز هم در معرض گونه های مختلف خشونت قرار دارند.

لت و کوب ، ازدواج های زیرسن و قتل زنان از اهم خشونت هایی است که تا کنون در مناطق زیر نفوذ طالبان مسلح در شماری از ولسوالی های ولایت هرات همچنان ادامه دارد.2

مسئولان اداره امور زنان این ولایت در همایش ولایتی پیشگیری از خشونت علیه زنان و دختران میگویند: در مدت پانزده سال اخیر با وصف کمک های فراوان نهادهای بین المللی در راستای مبارزه با خشونت علیه زنان، انواع مختلف خشونت در ولسوالی های شیندند، گلران، ادرسکن، فرسی و کشک کهنه که بیشتر زیر نفوذ طالبان قرار دارند تا هنوز هم رواج دارد.

همایش ولایتی پیشگیری از خشونت علیه زنان و دختران با هزینه مجموعی شصت هزار دالر امریکایی در سه ولایت افغانستان بشمول هرات به کمک بنیاد دموکراسی سازمان ملل متحد راه اندازی شده است.

برگزار کننده های این همایش میگویند: آنها کوشیده اند نقش قریه داران ، جوانان و رهبران محلی را از طریق برنامه های آگاهی دهی در برابر خشونت علیه زنان پر رنگ بسازند.

در همین حال مسئولان اداره حج و اوقاف هرات میگویند: این اداره بصورت هفته وار موضوعات مرتبط با خشونت علیه زنان را از طریق منابر و تکایا بگوش مردم میرسانند.

از سویی هم شرکت کننده های همایش ولایتی مبارزه با خشونت بر تدویر برنامه های اینچنینی در مراکز ولسوالی ها تاکید میکنند.

هرچند گفته میشود: در مدت پانزده سال اخیر پولهای وافری زیرنام مبارزه با خشونت علیه زنان در ولایت هرات از سوی نهادهای داخلی و خارجی به مصرف رسیده است، اما بیشتر باورها بر این است که موجودیت فساد درمصرف این هزینه های هنگفت نه تنها برکاهش میزان خشونت ها اثری نگذاشت بل افزایش خشونت ها در برابر زنان در ولسوالی ها و مناطق دور افتاده را بیشتر رقم زده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top