نگرانی از تلفات غیرنظامیان در نتیجه انفجار ماینهای کارگذاری شده از سوی طالبان

کارگزاری ماین ها از سوی طالبان باعث هلاکت غیرنظامیان شده است. طالبان در کشور بسیاری  از سرک ها و پلچک ها را ماین گزاری نموداند که بر اثر انفجار این ماین ها  مردم ملکی جان خود را از دست داده اند.

در تازه ترین مورد در اثر انفجار ماین در ولسوالی پشت قلعه کاه جان یک تن را گرفت و 3 تن دیگر که اطفال میباشند زخم برداشته است.

قوماندان امنیه فراه رحمت صدیقی میگوید این ماین ها از سوی طالبان  در سرک ها و پلچک ها جابه جا شده است که ازمردم  افغانستان و خوصصآ افراد ملکی واطفال قربانی میگیرد.

در همین حال باشنده های فراه  نیز میگویند این ماین ها است  که از مردم ملکی  قربانی میگیرند به باور باشنده های این ولایت  طالبان خلاف اسلام   عمل میکنند و اینکه  خود را بر حق  میدانند  غلط است این باشنده ها می افزایند طالبان همیشه  سرک ها  مکاتب و  پلچک ها را با ماین  ها تخریب کرده است.

از سوی هم نماینده های مردم در شورای ولایتی   نیز گفته های مردم  را تائید میکنند.

خیر محمد نورزی عضو شورای ولایتی فراه  می گوید  همیشه ماین های   کنار جاده  جان افراد ملکی را گرفته است.

این  عضو شورای ولایتی تاکید میکنند که طالبان باید از این  عمل شان دست بردارند .به باور نورزی  موجودیت ماین از سوی جان مردم  را میگیرد و از طرف دیگر سرک ها و پلچک ها با این ماین ها از بین میرود و حتی باعث میشود که جان خود طالبان را نیز بگیرند.

طالبان با کار گزاری ماین  ها در کشور   جان ها هزاران تن را گرفته است .هر چند که  تولید ماین ها از سوی سازمان ملل متحد ساخت آن  ممنوع میباشد باز  هم این  گروه  دست به تولید  و کار گزاری ماین ها میزنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top