نگرانی خبرنگاران غور از تهدیدات شدید طالبان و افراد مسلح زورمند درآن ولایت

شماری ازخبرنگاران در ولایت غور ادعا می کنند که به خاطر به دست آوردن اطلاعات از سوی طالبان، افراد مسلح و شماری از افراد که به فساد آلوده هستند در داخل اداره محلی تهدید می شود.آنان می گویند: که شمار زیاد از مقام های محلی و نظامی از دادن اطلاعات به خبرنگاران سر باز زده و آنان را تهدید می کنند.با این حال مسوولان اداره محلی و مسوولان  امنیتی وعده می سپارند که از این پس تمام اطلاعات را به اختیار رسانه ها قرار داده و با افراد روزمند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شماری از خبرنگاران در ولایت غور در نشستی با والی این ولایت از وجود افراد زورمند در اداره های محلی این ولایت شکایت کرده و ادعا می کنند که آنان از دادن اطلاعات سر باز می زنند.Vedio Clip (1)

عبدالقدیر غفوری مسوول اتحادیه ژورناليستان در ولایت غور می گوید که رسانه ها به امنیت ودسترسی به اطلاعات  نياز دارند، اما بسیاری از مقام ها وادارات دولتی ،اطلاعات را دراختيار رسانه ها  نمیگذارند.

از سوی هم یاسین آژند یک تن از خبرنگاران می گوید: اداره محلی باید در قسمت تامین امنیت، دسترسی خبرنگارن به اطلاعات ومشکلات مالی رسانه ها توجه خاص داشته باشد.

او می گوید که خبرنگاران مصوونیت ندارند و به بهانه های مختلف بازداشت وتوقيف می شوند وکسی پرسان نمی کند.

از سوی هم سیما جوینده والی غور می گوید که رسانه ها بازوی توانا و یکی از دست آورد های مهم دولت است، خبرنگاران در افغانستان در شرایط بسیار سخت در برابر جان خود کار می نمایند، ولی نه مصوونیت کارى و نه هم مصوونیت جانی دارند و روزی هم که به مشکل مواجه شدند هیچکس به آنها توجه نمی کند.

خانم جوینده نیز به خبرنگاران اطمینان می دهد که در تمام شرایط در کنار آنان خواهد بود و از آنان دفاع خواهد کرد.

گفتنى است که درپايان اين نشست،برای خانواده قربان حکمت، خبرنگاران يکى از راديوهاى خصوصى که برای آزادی بیان و فعالیت های مدنی و رسانه ای کار نموده و دوسال قبل فوت کرده ازطرف ولایت، فرماندهی امنیه، ریاست امنیت ملی وکندک نظم عامه، پول نقد ومواد کمک صورت گرفت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top