نیروهای افغان ولسوالی اناردره فراه را واپس گرفتند/ بیشتر از پنجاه کشته و زخمی از هر دو طرف

مقام‌های ارشد امنیتی در غرب کشور می‌گویند ظهر امروز پس از عملیات هوایی و زمینی اداره ولسوالی اناردره این ولایت دوباره به تصرف نیروهای افغان در آمد و اکنون طالبان‌مسلح در حال فرار هستند.

آنان تاکید دارند که در بمباران هوایی و عملیات زمینی، بیشتر از پنجاه طالب مسلح کشته و زخمی شده و هم‌چنان شمارِ از سربازان افغان نیز در این نبرد کشته و زخمی شده اند.

محمدجمعه عدیل فرمانده زون انصار در غرب کشور می‌گوید صبح زود نیروهای تازه‌نفس به سمت ولسوالی اناردره ولایت فراه حرکت کردند و عملیات هوایی نیز به تعقیب آن آغاز شد.

او به خبرگزاری کهندژ گفت هر چند آمار دقیق از تلفات هراس‌افگنان در دست نیست اما آمار ابتدایی نشان می‌دهد که در بمباران هوایی و عملیات زمینی نیروهای افغان در این ولسوالی، بیشتر از پنجاه طالب مسلح کشته و زخمی شده اند.

آقای عدیل تاکید نمود که در این عملیات شمار از سربازان افغان نیز کشته و زخمی شده اند اما آمارشان هنوز مشخص نیست.

این فرمانده نظامی در غرب کشور ادامه داد که عملیات از طریق هوا و زمین به صورت گسترده جریان دارد و طالبان‌مسلح در حال فرار هستند.

از سوی‌هم محمدعارف رضایی سخنگوی نیروهای ارتش در غرب کشور می‌گوید در این عملیات 56 طالب‌مسلح کشته و 32 تن دیگر زخمی شده اند.

وی گفت برای طالبان‌مسلح مجال حریق ساختمان‌های دولتی و انتقال تجهیزات داده نشد.

در همین‌حال یک منبع معتبر امنیتی نیز به خبرگزاری کهندژ گفت در این نبرد شدید تا اکنون سه سرباز افغان کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند و افزود که احتمال آمد تغییرات در تلفات وجود دارد.

محمدناصر مهری سخنگوی والی فراه می‌گوید هم‌اکنون چرخبال‌های نیروهای افغان از طریق هوا، نیروهای زمینی را حمایت کرده و درگیری، دو کیلومتری آن طرف‌تر از ساختمان ولسوالی اناردره جریان دارد.

او گفت سربازان افغان در حال پیش روی هستند و تاکید داشت که طالبان‌مسلح محل را ترک کرده اند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان‌مسلح گفته است که سلاح و مهمات زیادی از این ولسوالی به دست آنان افتاده و افزود که چندی عراده موتر را نیز به دست آورده اند و هم‌چنان تلفات سنگین هم به نیروهای افغان وارد ساخته اند.

کانال تلگرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top