هزاران جوان به منظور مبارزه با فساد اداري وحمايت ازقواي مسلح افغانستان امروز در هرات دويدند

هزاران جوان در ولايت هرات به منظور مبارزه با فساد ادراي وحمایت از قواي مسلح افغانستان طي همايشي جاده هاي اين شهررا دويدند. جوانان هرات در این اقدام ورزشی، سیاسی با عنوان “هرات برتر” که به دعوت نهاد موسوم به روند سبز برگزار شد در مسیر باغ ملت الي استديوم ورزشي هرات شعارهایی برضد فاسدين و در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان سر دادند. امرالله صالح رئیس نهاد روند سبز در این همایش به لزوم تقویت نیروهای امنیتی برای برخورد با ناامنی و فساد تاکید کرد.

اميرالله صالح

امروز صبح زود هزاران جوان ورزشكار، محصل و فعالين جامعه مدني ، به ابتکار نهاد روند سبز درولايت هرات یک جا برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در تامین امنیت و مبارزه با فساد و با عنوان “هرات شهربرتر” که به دعوت نهاد موسوم به روند سبز برگزار شد سه كيلومتر(فاصله بين باغ تفريحي ملت و استديوم ورزشي) را دویدند.

جوانان كه لباس ورزشي پوشيده بودند، در مسیر راه شعارهایی را علیه فساد و در حمایت از نیروهای امنیتی افغان سر می‌دادند.

جوانان از دولت خواستند تا در مبارزه با فساد اداری اقدامات جدی انجام دهند.

امرالله صالح رئیس نهاد روند سبز می‌گوید: تمام نيروهاي مسلح افغان محصول مردم اين كشورميباشد، ونبايد دستخوش معامله گران سياسي وفساد پيشه گان قراربگيرند.

آقاي صالح با اشاره به انتخابات پيشروگفت: قرار است درافغانستان  تحول بزرگ سياسي رونما گردد وازنيروهاي امنيتي توقع ميرود تا دراين روز كه مرحله گذاراست طرف ملت افغانستان را قرار گرفته و نبايد بفرمايش مفسدين وتقلب كاران سينه مردم افغانستان را نشانه بگيرند.

ازسوي ديگر امرالله صالح رئيس نهاد روند سبز گفت: هرات را شهربرتريافتيم چرا كه هواي اين شهرازنظرآلودگي بي آلايش وجاده ها اين شهر نسبت به كابل پاكيزه تر ميباشد.

وي مسئولين شاروالي كابل را به فساد گسترده اداري متهم نموده گفت: هرگاه مردم ولايت كابل به منظور رفع مشكلات شان به شاروالي آن ولايت مراجعه ميكنند پاسخ كمبود امكانات را ازمسئولين ميشنوند، درحاليكه اين دليل قانع كننده نبوده ومردم را راضي نميسازد.

سوي استفاده ازقدرت، سمت گراي، درچنگال گرفتن قدرت ازسوي عده ي ، پشت پازدن به شايسته سالاري ، چپاول،غصب زمين، فرارسرمايه هاي افغانستان به بيرون ازكشورازراه هاي نامشروع ازجمله مواردي بود كه آقاي صالح به آن اشاره داشت.

اين همايش درحالي درولايت هرات راه اندازي گرديد كه بسیاری در افغانستان می‌گویند: فساد اداری گسترده در ادارات دولتی سبب شده میلیون ها دلار کمک‌های جامعه جهانی برای بازسازی افغانستان حیف و میل شود.

مبارزه با فساد اداری یکی از چالش های اصلی دولت افغانستان در یک دهه گذشته بوده. مشکلی که علاوه بر افغانها، اعتراض جامعه جهانی را هم در پی داشته است.

بااينكه دولت افغانستان باراها وعده داده است تا گام های جدی برای از میان برداشتن فساد بردارد. اما تاکنون از این گام‌های جدی خبری نیست.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top