هشداروزيرفوائد عامه كشوربه شركت سركسازي قرارداد كننده جاده حلقه وي دربادغيس مبني برفسخ قرارداد آن

مسئولان وزارت فوائد عامه كشورافغانستان ميگويند: اگر شرکت راه سازی که مسئولیت ساخت جاده حلقوي كشوررا در ولایت بادغیس بدوش دارد تا یک ماه دیگر بگونه جدی کارش را آغاز نکند، این وزارت قرار دادش با این شرکت را فسخ خواهند کرد. وزیرفوائد عامه كشور می گوید: با آنکه یک سال از آغاز کار ساخت این جاده می گذرد اما این شركت بگونه جدی برای ساخت این جاده تلاش نکرده است. ازسوي ديگر والی بادغیس ادعای نا امنی در کار ساخت این جاده را رد كرده ميگويد: حمله يي هفته قبل افراد ناشناس وحريق نموده چندين عراده موتر های این شرکت راه سازي ناشی از رقابت هاي ناسالم میان برخی از این شرکت ها ميباشد.سرك حلقوي

نزديك به يك سال میشود که کار ساخت بخشی از جاده کمر بندی (حلقوي) در ولایت بادغیس آغاز شده است، اما همواره شکایت های در باره کندی روند کار این جاده مطرح ميشود.

درحال حاضر نجيب الله اوپن وزیر فواید عامه كشوردر سفری كه به ولایت بادغیس داشت، کار های انجام شده در یک سال گذشته بر این جاده را غیر قابل قبول می داند.

وي دريك مصاحبه اختصاصي با خبرنگاركهندژ درولايت بادغيس : هشدار می دهد در صورتی که شرکت قرارداد كننده تا يكماه ديگرکارش را بگونه جدی آغاز نکند قرارداد با این شرکت را فسخ می کند.

چندشب قبل افراد ناشناس در قريه لامان ولایت بادغيس بر توقف گاه موتر های این شرکت حمله کردند و برخی از ماشین آلات ساخت این جاده را آتش زدند.

اکنون والی بادغیس می گوید: که این رویداد کار طالبان نبوده است و احتمالاً رقابت های ناسالم میان شرکت های قرار دادی باعث این رویداد گرديده است.

درگذشته نيز مسئولان محلي درولايت بادغیس گفته بودند،كه اختلاف ها میان سهم داران ترکی و امریکای این شرکت راه سازی باعث کندی روند کار ساخت این جاده شده است.

نهاد های جامعه مدنی وشورای ولایتی بادغیس نیز از کندی روند کار ساخت این جاده شکایت کردند.

هرچند تلاش نموديم  تا با مسئولين شركت سرك سازي كه قسمتي ازكارساخت اين سرك را قرارداد نموده است، صحبتي داشته باشيم، اما آنها حاضربه پاسخگوي دراين رابطه نشدند.

با اين همه سرک حلقوی لامان-  ارملغ که ولایت هرات را به ولایت بادغیس و ازاین طریق به ولایات شمالی افغانستان وصل میسازد به طول 52 کیلومتر همچنان بدون اسفالت باقی مانده تاجايكه مسئولين وزارت فواید عامه به خاطرسرعت بخشيدن به كارساخت اين سرك، ازفسخ قرار داد با شركت سرك سازي كه قرارداد ساخت اين سرك را بسته است زمان تعين ميكنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top