هيئت فرستاده رئيس جمهوري:هرگونه اخاذي را دركشورازبين ميبريم!

هیئتی موظف از سوی رییس جمهوركشوردر سفر به ولایات مختلف، تلاش دارد تا به اخاذی ها در گمرکات و شاهراه ها پایان دهد. اين هيئت كه کمیسیون مؤظف بررسی تطبیق مصوبه شورای وزيران به منظورجلوگیری از اخذ تکس شاروالی ها در مسیر راه ها و شاهراه ها و  جلوگیری از اخاذی و باجگيري های غیر قانونی را تشكيل ميدهد،وضعيت شاهراه هاو بنادر تورغندي واسلام قلعه درولايت هرات را مورد برسي قرارداد.

اين هئيت مختلط از وزارت هاي امورداخله،ماليه،تجارت وصنايع،فوايد عامه، اداره لوي سارنوالي، اداره مبارزه عليه فساد اداري،رياست عمومي امنيت ملي  و اداره مستقل ارگانهاي محل ميباشد كه ازبيست روز به اين طرف بنا برفرمان شماره 45 رياست جمهوري كشور به مبارزه عليه هرگونه اخاذي وباجگيري غيرقانوني اقدام نموده است.

محمد طاهر صافی وزیر مشاور رییس جمهور در بخش امنیت كه دررائس اين هيئت به هرات سفركرده است دريك نشست خبري گفت: هيئت مذكور كه ازيك هفته قبل درهرات آمده است، موفق شده است،تا اخاذي هاي غيرقانوني را از گمرکات مرکزی هرات وبنادر اسلام قلعه، تورغندی، شاهراه های هرات – اسلام قلعه، هرات – تورغندی و دروازه های دخولی و خروجی شهر هرات لغو و ازبين ببرد.

وي افزود: شماري ازمامورين پوليس سرحدي و كميساريهاي بنادر اسلام قلعه  وتورغندي كه به گونه غيرقانوني ازتجار ودريوران اخاذي ميكردند، دستگير و به ارگان هاي عدلي وقضايي  معرفي كرده اند.

وزير مشاور رئيس جمهوركشور همچنان تائيد ميكند: که شماري ازنيروهاي پولیس سرحدی در تمام دروازه های گمرکات و شاهراه های افغانستان به گونه غیر قانونی از راننده گان و بازرگانان اخاذی می نمودند که این چالش درحال حاضراز سوی این هیئت برطرف گردیده است.

مشاور رییس جمهور به مردم اطمینان داد که تمام اخاذی هایی که در گمرکات و شاهراه های افغانستان وجود دارد، از سوی این هیئت از بین برده خواهد شد زیرا از تمام مسؤولین ذیربط در این رابطه کتبآ تعهد گرفته شده است.

درحالی مسئولان ازميان برداشتن زنجيرها وبرطرف شدن اخاذي درمسيرشاهراه ها و بنادر خبرميدهند كه نا امنی درشاهراه های افغانستان یکی از عمده ترین نگرانی های مردم و مقام های دولت در این کشور محسوب می شود.

آگاهان امور به اين باورند كه: تمام کسانی که دست به اخاذی های غیر قانونی می زنند، نزدیکان و وابستگان اراکین بلند پایه دولت هستند. که در مسیرشاهراه های ولایت های غربی کشور موظف شده اند و ازمعاش وامتیازات کافی برخورداربوده  وهیچ نیازی به اخاذی و گرفتن رشوه ندارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top