والی نام‌نهاد طالبان‌مسلح در هلمند نیز مخالفت‌اش را با رهبری ملا هیبت‌الله اعلام کرد

ملاعبدالمنان آخند والی نام نهاد طالبان در ولایت هلمند با نشر یک اعلامیه در ولایت‌های غربی افغانستان حمایت‌اش را از اظهارات ملایعقوب فرزند ملامحمد عمر رهبر سابق گروه طالبان‌مسلح اعلام کرد.

چندی قبل ملایعقوب معاون امارت اسلامی طالبان‌مسلح با نشر یک شب‌نامه در ولایت‌های هرات و فراه از کارکرد ملاهیبت‌الله رهبر برحال گروه طالبان‌مسلح انتقاد کرده و او را در کشتار افراد مُلکی و بی‌گناه متهم کرده بود.

در همین‌حال بلندترین مقام طالبان‌مسلح در ولایت هلمند با نشر شب‌نامه‌ای در ولسوالی‌های گلران، کُشک‌کهنه، رباط‌سنگی و شیندند هرات رهبری امارت اسلامی را متهم به قوم‌پرستی، کشتار افراد مُلکی و برقراری ارتباط با کشورهای ایران و روسیه کرده است.

ملا عبدالمنان آخند در این اعلامیه از تمامی اعضای امارت اسلامی خواسته تا از دستورات ملا هیبت‌الله رهبر برحال طالبان‌مسلح دست کشیده و قبل از بدنام شدن، راه درست را انتخاب نمایند.

از سوی‌هم جیلانی فرهاد سخن‌گوی والی هرات نشر اعلامیه ملاعبدالمنان آخند والی نام نهاد طالبان‌مسلح در ولایت هلمند را تایید می‌کند.

او می‌گوید این اعلامیه شب‌گذشته در برخی از ولسوالی‌های شمالی و جنوبی هرات منتشر شده و طالبان‌مسلح حمایت‌شان را از اظهارات ملایعقوب معاون امارت اسلامی اعلام نمودند.

در جریان دو ماه اخیر اختلافات بزرگی میان رهبری گروه طالبان‌مسلح در افغانستان بوجود آمده که این خود چند دسته‌گی را در بین طالبان‌مسلح رونما کرده است.

تحلیل‌گران امور به این باورند در صورتیکه این روند همچنان ادامه یابد در آینده نچندان دور این اختلافات باعث فروپاشی امارت اسلامی طالبان‌مسلح خواهد شد.

کانال تلگرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top