والی هرات: ساختمان کنسولگری ایران مانع خدمات بیشتر رفاهی به شهروندان هرات شده است

والی هرات از مسولان وزارت خارجه کشور تقاضا میکند تا روی موضوع عقب نشینی ساختمان کنسولگری ایران در هرات با جانب مقابل به شکل جدی صحبت نموده تا مشکلات ببار آمده مرفوع گردد.

محمد آصف رحیمی والی هرات این مطلب را امروز با معین وزارت خارجه کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت.

والی هرات میگوید: با اینکه قرار بود پروسه اداری عقب نشینی ساختمان کنسولگری ایران در هرات طی دو ماه از مجرای دیپلوماسی حل شود اما دیده میشود تا به حال این تلاشها نتیجه ای نداشته است.

وی افزود: موجودیت سرکنسولگری ایران در جوار سرک مرکزی شهر هرات از موانع عمده کار اسفالت این جاده به شمار میرود تا حدی که در ارائه خدمات رفاهی برای مردم تاثیرگذار بوده است.

در همین حال نصیر احمد اندیشه معین وزارت امور خارجه کشور میگوید: این وزارت تلاش میکند تا هر چه زودتر با جانب ایرانی به توافق برسند و کار عقب نشینی ساختمان کنسولگری ایران صورت بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر کارمندان بخش حقوق وزارت خارجه روی اسناد ملکیت کنسولگری ایران در هرات غور میکنند تا راه حل اساسی را دریابند.

قسمتی از زمین ساختمان کنسولگری ایران درهرات در نقشه ی عقب نشینی جاده ی مرکزی شهر هرات قرار گرفته است که از ماه ها بدین سو، رای زنی مقامات دو کشور، در مورد عقب نشینی آن جریان دارد.

مسوولان کنسولگری ایران نیز درگذشته وعده داده اند که پس از توافق با دولت افغانستان، قسمتی را که نیاز به عقب نشینی میباشد، واگذار خواهند نمود.

از زمستان گذشته کار عقب نشینی سرک مرکزی شهر هرات از سوی شاروالی این ولایت آغاز گردیده است، که در حال حاضر دردوطرف ساختمان کنسولگری ایران متوقف گردیده است.

1 دیدگاه;

  1. عبدالخالق میلاد گفته:

    خداآن ملتی را سروری داد که تقدیرش بدست خودبنوشت
    به ان ملت سروکاری ندارد که دهقانش برای دیگران کشت
    لانه جاسوسی تحت نام کنسولگری ایران مایه هزاربدبختی برای مردم ماست باتجارت که براه انداخته وپول های زیادی را به جیب زده ونیز بامزدورگرفتن تعدادی از اراکین دولتی بدون کدام تشویش ودلهره برنامه های خودرا پیش میبرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top