واگذاری رهبری عملیاتهای نظامی به نیروهای امنیتی افغان در حوزه غرب

مقامات قوماندانی قول ادروی 207 ظفر در غرب افغانستان میگویند با امضای توافق نامه انتقال رهبری تمامی عملیاتهای نظامی از قوای خارجی به نیروهای امنیتی افغان امنیت در ولایات غربی افغانستان بهبود خواهد یافت.

دگروال نجیب الله نجیبی سخنگوی قوماندان قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان میگوید این توافقنامه عصر دیروز میان قوماندان نیروهای آیساف در غرب کشور و قوماندان قول اردوی 207 ظفر به امضاء رسید.

وی افزود از این به بعد سربازان اردو، پولیس و کارمندان ریاست امنیت ملی ، خود رهبری عملیاتهای نظامی را به دوش میگیرند که این خود در کسب دست آوردهای نیروهای امنیتی افغان موثر خواهد بود.

بنا به اظهارات وی قرار است نیروهای امنیتی افغان رهبری عملیات تصفیوی ( نوید زمستانی ) را که قرار است  به زودی در غرب افغانستان راه اندازی شود به دوش بگیرند.

این در حالیست که در گذشته مسولیت رهبری عملیاتهای نظامی در غرب افغانستان به دوش نیروهای خارجی بود که گفته میشود نتایج چندانی در قبال نداشت.

تحلیل گران امیدوارند که با امضای توافق نامه انتقال رهبری عملیاتهای نظامی به نیروهای امنیتی افغان، میزان تلفات غیرنظامیان در جریان این عملیاتها کاهش یابد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top