وزارت صحت کشور از750 فارغ علومی صحی، امتحان تخصصی شمولیت در مراکز درمانی ولایت هرات را گرفت

از 750 تن از فارغان انستیتیوت های علوم صحی خصوصی در هرات از سوی وزارت صحت عامه کشور امتحان گرفته شد. هدف از برگزاری این آزمون، بلند بردن سطح ارایه خدمات صحی و جلوگیری از حضور افراد غیر متخصص در عرصه صحت خوانده می شود. در همین حال شماری از این فارغان از نبود زمینه کاری نگران هستند و از دولت می خواهند، تا برای شان کار فراهم کند.

این فارغان انستیتیوت­های علوم صحی خصوصی در هرات دو تا سه سال در بخش­های نرسنگ، قابله­گی، فارمسی و لابراتواز آموزش دیده­اند.Picture2

حالا وزارت صحت عامه کشور از این فارغان که شمار شان به 750 تن میرسد وبیشتر شان خانم ها هستند، امتحان می­گیرد تا مطمئین شود که همه معیارهای صحی را در جریان آموزش فرا گرفته اند.

داکتر محمد آصف کبیرسرپرست اداره صحت عامه هرات هدف از برگزاری این آزمون را بلند بردن سطح ارایه خدمات صحی و جلوگیری از افراد غیرمتخصص در بخش­های مختلف صحی در هرات عنوان میکند.

این شمار ازمحصلین در حالی  از سه انستیتیوت علوم صحی خصوصی در هرات فارغ شده اند، که همواره حضور افراد غیر مسلکی در دواخانه­ها و لابراتوارهای این ولایت نگرانی­های را به دنبال داشته است.

شماری از مسوولان این انستیتیوت­های علوم صحی می­گویند: با فارغ شدن این افراد سطح ارایه خدمات صحی در هرات بهتر از پیش خواهد شد.

در همین حال شماری از این فارغان از نبود زمینه کاری نگران هستند و از دولت می­خواهند، که برای شان کار فراهم سازد.

آنان همچنان تاکید می­ورزند که برای ارایه خدمات صحی به شهروندان، به هر گوشه و کنار هرات که لازم باشد برای ارائه خدمات خواهند رفت.

این شمار در حالی از انستیتیوت های علوم صحی در هرات فارغ می شوند که نارضایتی ها از چگونگی ارایه خدمات و عملکرد مراکز و شفاخانه های خصوصی در این ولایت بلند بوده است.

آنچه همواره باعث شکایت شهروندان بوده، اینست که مراکز صحی و شفاخانه های خصوصی بیشتر در پی تامین منافع مالی شان هستند تا تداوی بیماران.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top