وزیر زراعت کشور خواهان جلوگیری از ورود مرغ های یخچالی در کشور شده است

وزیر زراعت کشور خواهان جلوگیری از ورود مرغ های یخ زده و پیر در کشور شده است. اسد الله ضمیر وزیر زراعت کشور که به تازه گی به ولایت هرات سفر کرده است در جریان افتتاح یک فارم تولید گوشت مرغ درهرات تاکید کرد که با فعالیت این فارم 30 درصد نیازمندی مارکت هرات مرفوع خواهد خواهد. مسولان وزارت زراعت کشور میگویند: در حال حاضر چهار فارم بزرگ تولید گوشت مرغ در افغانستان فعال گردیده که قادر به تولید هزاران مرغ  در روز هستند.

مسولان در وزارت زراعت ومالداری کشور میگویند: مرغ های پیر و یخ زده ی وارداتی در کشور به هیچ عنوان خوراک انسانی نیست ونیاز است دولت از ورد این مرغ ها جلوگیری نماید.مرغداری دو

اسد الله ضمیر وزیر زراعت ومالداری کشور میگوید: قرار است بزودی چندین فارم بزرگ نسلی وتولید گوشت مرغ در چند زون افغانستان گشایش یابد، که با افتتاح آن نیازمندی گوشت مرغ در بازار افغانستان مرفوع خواهد شد.

وزیر زراعت کشور بتازه گی بزرگترین فارم نسلی وتولید گوشت مرغ را که با هزینه 400 هزار دالر که 120 هزار دالر آن از سوی برنامه کار دی اف  وزارت زراعت پرداخت شده است را افتتاح نمود.

وی افزود: این فار با سرمایه گذاری یک تن از تاجران افغان راه اندازی شده که با فعالیت آن حدود 30 درصد نیازمندی گوشت مرغ بازار هرات را مرفوع خواهد کرد.

باین حال مسول برنامه کاردی اف وزارت زراعت در هرات میگوید: این پروژه که طی شش ماه گذشته ساخته شده است در سطح زون غرب بزگترین پروژه است وچندین پروژه دیگر شبیه آن روی دست است که در ولایت هرات فعال خواهند گردید.

پروژه کار دی اف یکی از بخش های وزارت زراعت ومالداری افغانستان است، که بمنظور توسعه کشاورزی ومالداری،  دهقانان را مورد پشتیبانی مالی وتخنیکی قرار میدهد.

این درحالیست که طی سال های گذشته سیستم دمپینگ و واردات تولیدات مشابه داخلی از خارج کشور، همواره شکایات صنعت گران را درپی داشته است و حتی باعث مسدود شدن دروازه های شرکت های تولیدی زیادی در ولایت هرات گردیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top