وعده اختصاص یک ملیارد یورو در بازسازی افغانستان از سوی اتحادیه اروپا درهرات

یک هیات بلند پایه سفرا و نماینده گان کشورهای اروپایی روز یکشنبه وارد ولایت هرات شد و تاکید نمود که در ظرف ده سال آینده مبلغ یکهزار میلیون یور را در بخشهای مختلف در افغانستان کمک خواهند کرد.

hh

این هیات در دیدار با مقامات محلی هرات از ادامه حمایتهای دوامدار جامعه جهانی و به خصوص کشورهای اروپایی در دهه تحول اطمینان دادند.

نماینده خاص اتحادیه اروپا در این دیدار تسریح نمود که در ظرف ده سال آینده یک هزار میلیون یورو در بخشهای مختلف در افغانستان کمک خواهد شد.

این هیات که متشکل از سفرای کشورهای ایتالیا، بریتانیا، آلمان، بلجیم، بلغاریا، فرانسه، دانمارک، استونیا، فنلاند،هسپانیا، هنگری، لتوانیا، هالند، رومانیا، سوییدن ، ناروی و ترکیه میباشند از ادامه حمایت دوامدار جامعه جهانی به خصوص کشورهای اروپایی در دهه تحول اطمینان دادند.

“یوگوداس یواشیکیت”  رئیس نماینده گی خاص اتحادیه اروپا در افغانستان هدف این سفر را مطالعه وضعیت کلی هرات اعلان کرد و گفت سفرا و نماینده گان کشورهای اروپایی به ولایت هرات سفر نمودند تا تعهدات درازمدت کشورهای شان را در قبال مردم و دولت افغانستان اعلان کنند.

وی افزود اتحادیه اروپا به تعقیب کمکهای قبلی خود در هفت تا ده سال آینده بالغ بر یکهزار میلیون یورو را در بخشهای تجارتی، اقتصادی، تحکیم قانون، رعایت حقوق بشر، تقویت دیموکراسی و حمایت از حقوق زنان به مصرف میرساند.

در همین حال داکتر داوود شاه صبا والی هرات نیز سفر نماینده گان اتحادیه اروپا به هرات استقبال نمود و گفت این سفر ما را کمک میکند تا مراحل ترقی و پیشرفت را با گامهای استوار به پیش ببریم.

گفتنیست این اولین سفر گروهی سفرای کشورهای اروپایی در ده سال گذشته به یکی از ولایتهای افغانستان میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top