ولایت فراه در چندکیلومتری سقوط به دست مخالفان‌مسلح دولت

ولایت فراه در روزهای اخیر شاهد ناآرامی‌های زیادی بوده و تحرکات طالبان‌مسلح نیز شدت یافته است، حالا شماری از نمایندگان مردم در شورای ولایتی و فعالان مدنی ادعا می‌کنند که این ولایت در چند شب‌گذشته تا مرز سقوط نیز پیش رفته است.

در کمتر از یک ماه گذشته نزدیک به پنجاه سرباز امنیتی در این ولایت جان باخته و زخمی شده اند، به تازه‎گی شنبه‌شب آمر امنیت پولیس این ولایت نیز در انفجار ماین کنار جاده‌ای جان باخت.

باشندگان این ولایت می‌گویند که شب‌ها از اثر صدا فیر سلاح‌های سبک و سنگین آرامش ندارند.

گل‌محمد یک‌تن از باشندگان فراه می‌گوید طالبان‌مسلح بالای پوسته‌های امنیتی حمله می‌کنند که بیشتر آنان نزدیک به فرماندهی پولیس، امنیت ملی و یا هم مقام ولایت فراه می‌باشد.

در همین‌حال خیر محمد نماینده مردم در شورای ولایتی فراه این گفته‌ها را تایید می‌کند و می‌گوید حکومت به فکر زد و بندهای سیاسی درون حکومتی است و هیچ‌توجهی به این ولایت ندارد.

وی هشدار می‌دهند اگر حکومت مرکزی به وضعیت امنیتی این ولایت توجه جدی نکند، این احتمال می‌رود که ولایت فراه به‌دست طالبان‌مسلح سقوط کند.

قدرت‌الله فاروقی فعال مدنی در فراه نیز می‌گوید که طالبان‌مسلح در این ولایت برای جلوگیری از پروژه‌های انکشافی، از سوی کشورهای بی‌گانه پشتیبانی مالی و نظامی می‌شوند.

او گفت نیروهای کشفی کشور باید در این مورد تجسس کند و افرادِ که در ناامن سازی این ولایت دست دارند به پنجه ای قانون بسپارد.

از سوی‌هم مقام‌های امنیتی ولایت فراه ضمن تایید تهدیدات امنیتی در فراه می‌گویند، در جریان چند روز اخیر بیشتر از ۳۰ تن از افراد طالبان‌مسلح را کشته و ده‌ها تن دیگر را زخمی کرده اند و طالبان‌مسلح توانایی این را ندارند که کنترول شهر فراه را به‌دست گیرند.

اقبال باهر سخنگوی پولیس فراه گفت هم اکنون عملیات‌های هوایی و زمینی در نقاط مختلف شهر فراه جریان دارد.

سال گذشته نیز طالبان‌مسلح خود را به دروازه‌‌های شهر فراه رساندند و بیش از ۲۰ روز در فاصله دو کیلومتری دفتر والی فراه با نیروهای امنیتی در جنگ بودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top