پنج پروژه ساختمانی درولایت بادغیس به بهربرداری سپرده شد

به ارزش نزدیک به سه ملیون افغانی پنج پروژه ساختمانی در ولسوالی مقرولایت بادغیس به بهره برداری سپرده شد. گفته میشود: این پروژه ها ازکمک مالی و تخنیکی برنامه ثبات وزارت احیا و انکشاف دهات به هدف مرفوع ساختن مشکلات اولیه باشنده گان آن منطقه راه اندازی واعمارگردیده است.افتتاح پروژه های بازسازی درولایت بادغیس

مقامهای محلی در بادغیس ازبهره برداری پنچ پروژه عام المنفعه درولسوالی مقرآن ولایت خبرمیدهند.

درمراسم افتتاحیه و بهره برداری این پروژه ها که شماری ازمقامات محلی، نمایندگان اداره احیا و انکشاف دهات ، بزرگان قومی، باشنده گان آن منطقه و اعضای شوراهای مردمی و انکشافی شرکت کرده بودند،عبدالهادی بادغیسی ولسوال مقر گفت: که هزینه این پروژه ها بیشتراز 2 ملیون و 955 هزار افغانی میباشد، که ازسوی برنامه ثبات وزرات احیا وانکشاف دهات ساخته شده است.

وی افزود: پروژه های یاد شده شامل اعمار پلچک ها و بازسازی کانال های آبیاری میباشد، که در مناطق فقیر نشین و نا امن مناطق «جکنه، جهان دوستی، نیازی ها، زاد نصیر و خم عباسی» به بهره برداری سپرده شد.

به گفته ولسوال مقرولایت بادغیس: در جریان اعمار این پروژه ها زمینه کار برای ده ها تن از باشندگان این مناطق فراهم گردیده است.

مسوولین اداره احیا و انکشاف دهات میگویند: که این پروژه ها بنابر خواست باشندگان محل به هدف کاهش منابع بی ثباتی تطبیق شده است.

عبدالهادی ولسوال مقر میگوید: که اخیرا با تطبیق پروژه های انکشافی در اینولسوالی باشندگان محل با دولت همکاری بیشتر نموده و نسبت به قبل روابط میان مردم و دولت به گونه بهتر برقرار میشود.

برنامه ثبات یکی از پروگرام های جدید وزارت احیا وانکشاف دهات میباشد،که از دوسال به اینسو در ده ولسوالی کلیدی ولایات بادغیس، هرات، فراه و غور به هدف کاهش منابع بی ثباتی ، تقویت و ظرفیت سازی نهاد های دولتی و بهبود روابط میان مردم و دولت فعالیت میکند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top