پیوستن شانزده مخالف دولت به پروسه صلح در هرات

شانزده تن از مخالفان مسلح دولت در هرات از جنگ دست برداشتند و به روند صلح پیوستند. این افراد اعضای سه گروه از مخالفان مسلح دولت بودند، که در ولسوالی­های گذره و ادرسکن هرات فعالیت های ضد دولتی داشتند. این افراد پیوسته به پروسه صلح همچنان جنگ افزارهای دست داشته خودرا نیز به نیروهای امنیتی تسلیم کردند. در همین حال مسوولان محلی هرات به بازنگری در پروسه صلح تاکید می ورزند.

سلاح بر زمین می­گذارند تا به خشونت و جنگ نه بگویند، سلاح­های که تاچندی قبل ماشه شان همواره به سوی نظامیان و افراد ملکی کشیده می­شد پس از این در اختیار نظامیان خواهد بود.

در جریان سال جاری این­ نخستین بار است که مخالفان مسلح دولت در هرات به پروسه صلح می­پیوندند.DSC01140

محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید: شانزده تن از مخالفان مسلح دولت از صف طالبان جدا شدند و خودرا به دولت تسلیم کردند، این افراد پیش از این، در ولسوالی های گذره و ادرسکن هرات فعالیت­های ضد دولتی داشتند.

اما نگرانی عمده، وفادار ماندن این افراد به پروسه صلح است، چون خیلی­ها نگران برگشت این افراد دوباره به صفوف طالبان هستند.

همین مسله حتی مسوولان حکومتی را نگران ساخته است تا جایکه مقام­های محلی و شماری از نماینده گان مردم در شورای ولایتی هرات نیز به بازنگری جدی در پروسه صلح تاکید می­ورزند، که باید این پروسه شفاف شود و روی عملکرد آن نظارت صورت بگیرد.

در همین حال مولوی غلام سرور رئیس کمیته صلح ولایتی درهرات بازگشت دوباره ی افراد پیوسته به صلح را به صفوف طالبان رد نموده، اما تایید می کنند که در گذشته افراد انگشت شماری دست به این کار زدند.

در همین حال 93 میل سلاح مختلف نوع که از سوی نیروهای امنیتی جمع آوری شده بود، به برنامه دایاک تحویل داده شد.

این سلاح­ها در جریان ماه­های گذشته از نزد افراد مسلح غیرمسوول، طالبان، تروریستان سارقان مسلح جمع آوری شده بود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top