کامران علیزایی؛ مردم دیگر کرایه انتقال پاسپورت را نمی‌پردازند

کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات به ریاست مخابرات و اداره پُست هشدار می‌دهد که اگر تا پانزده روز دیگر مشکلات مردم در قسمت انتقال پاسپورت‌هایشان را حل نسازند، دیگر مردم حاضر نیستند تا 500 افغانی اضافه از پول پاسپورت را بپردازند.

در ولایت هرات قیمت هر قطعه پاسپورت شش هزار افغانی است و اداره پاسپورت فرماندهی پولیس این ولایت از هر پاسپورت 6500 افغانی گرفته و پول اضافه را بابت انتقال پاسپورت به درب خانه‌ای شخص از طریق اداره پُست می‌‎گیرند.

حالا رییس شورای ولایتی هرات می‌گوید ماهانه میلیون‌ها افغانی پول مردم به جیب اداره پُست می‌رود اما مردم ماه‌ها سرگردان به دروازه‌ای اداره پاسپورت هستند.

آقای علیزایی هشدار می‌دهد که اگر تا 15 روز دیگر این مشکلات برطرف نگردد، آنان از مردم خواهند خواست تا 500 افغانی اضافه را به اداره پاسپورت نپردازند.

در همین حال مدیر اداره پاسپورت هرات کم‌کاری در اداره پُست را می‌پذیرد و می‌گوید که به دلیل بی‌توجهی این اداره، روزها و ماه‌ها مردم سرگردان پشت پاسپورت‌های خویش هستند.

میراحمد مدیر پاسپورت هرات می‌گوید روند کار اداری یک پاسپورت تا زمان چاپ الی برگشت از مرکز کشور، ده تا 15 روز بیشتر طول نمی‌کشد اما به دلیل ازدحام بیش از حد در قسمت توزیع پاسپورت، ماه‌ها مردم سرگردان می‌شوند.

در همین‌حال محمدگل ملک‌زاده مدیر ادراه پُست ریاست مخابرات هرات می‌گوید کمبود نیرو و مشکلات امنیتی سبب کندی روند کار آنان نیز شده است.

او می‌گوید اگر پولیس هرات امنیت کارمندان اداره‌اش را تامین نماید، حاضر است در تمام نقاط این ولایت پاسپورت شهروندان را توزیع کند.

گرفتن پاسپورت برای شماری از شهروندان هرات به یک امر محال و چالش‌زا مبدل شده است و شماری از شهروندان هرات دلیل کندی کار در این اداره را فساد اداری عنوان می‌کنند.

گزارش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top