کاهش ۱۱ درصدی واقعات خشونت علیه زنان در هرات

مسولان ریاست امور زنان ولایت هرات میگویند امسال آمار خشونت علیه زنان در این ولایت ۱۱ فیصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

20160306_141459

محبوبه جمشیدی رئیس امور زنان ولایت هرات میگوید بلند بردن سطح آگاهی زنان نسبت به حقوق شان، مجازات عاملین قضایا و تطبیق برنامه های نهادهای مدافع حقوق زن در سطح ولسوالیها از عوامل عمده کاهش واقعات خشونت علیه زنان در هرات میباشد.

وی اظهار امیدواری کرد تا واقعات خشونت علیه زنان در سالهای آینده در ولایت هرات ریشه کن گردد.

این در حالیست که مسولان کمیسیون مستقل حقوق بشر در غرب افغانستان میگویند واقعات خشونت علیه زنان طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش را نشان میدهد.

از طرف دیگر جهانتاب طاهری یکتن از اعضای شورای ولایتی هرات از کمرنگ بودن حضور زنان در ادارات دولتی انتقاد نموده و از حکومت خواست تا در این عرصه به زنان سهم بیشتری داده شود.

وی افزود سران حکومت وحدت ملی به وعده هایی که برای زنان داده بودند عمل نکرده و این خود باعث بی اعتمادی زنان نسبت به تصامیم حکومت شده است.

در حالی مسولان ریاست امور زنان ولایت هرات از کاهش ۱۱ فیصدی واقعات خشونت در این ولایت خبر میدهند که امروز از هشتم مارچ روز جهانی زن در ولایت هرات تجلیل به عمل آمد و زنان هرات در مقابل خشونت نه گفتند و بر مجازات عاملین قضایا تاکید نمودند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top