کشته ، زخمی و دستگیر شدن 17 طالب مسلح در پی قتل قوماندان امنیه ولسوالی خاک سفید فراه

بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و خارجی با افراد وابسته به گروه طالبان در ولایت فراه 17 تن از طالبان مسلح کشته، زخمی و دستگیر شده اند.

اردوي ملي افغانستان

مقام های امنیتی در ولایت فراه میگویند این درگیری روز گذشته در قریه شیوان ولسوالی بالابلوک ولایت فراه به وقوع پیوست که مواضع گروه طالبان از سوی نیروهای خارجی وداخلی هدف قرار گرفت.

عبدالروف رحمانی سخنگوی لوای دوم اردوی ملی در غرب کشورمی گوید این درگیری تا نیمه های روز گذشته ادامه داشت که در نتیجه سه تن از افراد طالبان کشته شدند و هشت تن دیگر به شمول سه قومندان مشهور شان زخم برداشتند.

او می گوید در جریان گزمه نیروهای افغان و خارجی در مربوطات قریه ده عشق ولسوالی پشترود ولایت فراه شش تن از طالبان مسلح به شمول برادر ملا صادق یکتن از قومندانان مشهور طالبان در این ولایت دستگیر گردیدند.

آقای رحمانی اضافه کرد در این عملیات که به مساعی مشترک سربازان اردوی و نیروهای خارجی راه اندازی گردیده بود دو تن از سربازان اردوی ملی نیز زخم برداشتند.

این عملیات در حالی صورت گرفت که قوماندان امنیه ولسوالی خاک سفید فراه شام دیروز از سوی مخالفین دولت به قتل رسید.

طالبان مسولیت این حادثه را نیز به دوش گرفتند.

با آنکه همواره مقام های امنیتی در فراه از راه اندازی عملیات های و تلفات سنگین طالبان در فراه سخن می گویند، اما باز هم این ولایت یکی از ولایت های نا امن حوزه غرب به شمار می رود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top