کشته شدن سه ولسوال نامنهاد طالبان و چهار تروریست در هرات

در جریان عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان در ولایت هرات سه تن از ولسوالان نام نهاد طالبان در این ولایت کشته شدند.

مقام های امنیتی در هرات میگویند: دو تن از ولسوالان خود خوانده طالبان در ولسوالی ادرسکن کشته شدند و یکتن دیگر در ولسوالی کشک کهنه هرات از پای در آمد.

عبدالاحد ولی زاده سخنگوی پولیس هرات گفت: ملاحسن ولسوال نامنهاد طالبان برای ولسوالی فارسی و ملا رحمت الله ولسوال خود خوانده طالبان برای ولسوالی ادرسکن هرات میباشند که شب گذشته در جریان عملیات نیروهای امنیتی در منطقه گوشی ادرسکن کشته شدند.

وی افزود: با کشته شدن این افراد وضعیت امنیتی در ولسوالی های فارسی و ادرسکن بهبود خواهد یافت.

همچنان پولیس هرات میگوید: ملا کاکر ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی کشک کهنه هرات در جریان عملیات پولیس نظم عامه از پای در آمد.

گفته میشود: این فرد در سازماندهی حملات تروریستی در ولسوالی کشک کهنه هرات نقش بارزی داشت.

از طرف دیگر چهار تن از افراد طالبان صبح امروز در نتیجه انفجار ماین دست ساز خودشان در ولسوالی فارسی هرات کشته شدند.

محمد عارف مسئول دفتر مطبوعاتی قول اردوی 207 ظفر در ولایت هرات میگوید: این طالبان قصد داشتند ماین را جهت هدف قرار دادن وسایط نظامی در آن ساحه کارگذاری نمایند اما خودشان طعمه انفجار گردیدند.

ولایت هرات در غرب افغانستان از جمله ولایات امن این حوزه محسوب میشود.

هماهنگی میان ارگانهای امنیتی و همکاری مردم با نیروهای امنیتی از عوامل عمده بهبود وضعیت امنیتی در ولایت هرات خوانده میشود.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top