کشته شدن والی نامنهاد طالبان با 50 طالب مسلح در فراه

والی نامنهاد طالبان در ولایت هرات با 50 تن از افراد تحت امرش در جریان حمله هوایی نیروهای ائتلاف در ولایت فراه کشته شد.كماندون

خبرهای رسیده از محل حاکی از آن است که این حمله هوایی که با حمایت قوای زمینی اردوی ملی در منطقه ” غنی مرغ ” ولسوالی بکواه فراه همراه بود حوالی عصر دیروز صورت گرفته است.

دگروال “نعمت الله خلیل” قوماندان کندک اول لوای دوم اردوی ملی در ولایت فراه میگوید این عملیات در پی کشته شدن 15 سرباز پولیس ملی و یک سرباز آمریکایی در ولسوالی بکواه فراه راه اندازی گردید.

وی افزود روز گذشته نیروهای آمریکایی با هماهنگی سربازان اردوی ملی عملیات مشترک هوایی و زمینی را در منطقه نامبرده راه اندازی نمودند که دست کم 50 تن از افراد طالبان کشته شدند.

بنا به اظهارات وی در میان کشته شده گان “ملاعبدالرحمن نیکه ” والی نامنهاد طالبان در ولایت هرات، معلم حسن و ملا شادی خان دو تن دیگر از قوماندانان برجسته طالبان شامل هستند.

آقای خلیل میگوید احتمال دارد آمار تلفات طالبان بیشتر از رقم ذکر شده باشد .

او گفت که در این عملیات به نیروهای امنیتی افغان و خارجی آسیبی نرسیده است.

گروه طالبان تا کنون در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

مقامات امنیتی درغرب افغانستان میگویند در ساحه ای که این عملیات صورت گرفته است در جریان یکماه اخیر بیش از 50 تن از نیروهای امنیتی افغان بر اثر حملات مخالفین دولت کشته و زخمی شده اند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت : پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top