کشته شدن ۲۸۸ طالب و بازداشت ۳۱۰۰ تن به اتهام جرایم مختلف در هرات

مقامهای محلی در هرات میگویند در جریان سال گذشته هجری شمسی، ۲۸۸ طالب کشته ، بیش از ۳۱۰۰ تن به اتهام جرایم مختلف دستگیر و اضافه از ۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرام مواد مخدر کشف و ضبط گردیده است.

DSC00804

محمد آصف رحیمی والی هرات که در آغاز مراسم هفته گزارش دهی سالانه دولت به ملت صحبت میکرد گفت: در سال گذشته پولیس هرات ۳۸ عملیات مشترک و ۹۳ عملیات مستقلانه را در سطح شهر و ولسوالیهای پانزده گانه این ولایت راه اندازی نموده است.

وی افزود در این عملیاتها ۲۸۸ طالب کشته، ۲۰۰ تن زخمی، ۷۷ تن دستگیر و ۱۶۲ میل سلاح مخالفین دولت ضبط شده است.

بنا به اظهارات وی همچنان پولیس هرات در سال۱۳۹۴، ۳ هزار و ۱۴۶ تن را به اتهام جرایم مختلف از قبیل اختطاف، قتل و سرقت دستگیر و دوسیه های شان را به اداره های عدلی و قضایی انتقال دادند.

والی هرات همچنان گفت که پرسونل مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه هرات در جریان سال گذشته ۲۸۸ عملیات را بالای قاچاقچیان و تولید کننده گان مواد مخدر انجام داده اند که در نتیجه ۳۲۶ تن دستگیر، ۴ هزار و ۶۳۲ کیلوگرام مواد مخدر مختلف النوع کشف و ۱۳ کارخانه تولید مواد و مشروبات الکلی کشف و از بین برده شده است.

برنامه گزارش دهی دولت به ملت همه ساله با حضور داشت روسای دوایر دولتی و صدها تن از نماینده گان مردم و نهادهای جامعه مدنی در ولایت هرات راه اندازی میشود که برای هفت روز ادامه دارد.

تحلیل گران امور میگویند این پروسه میتواند اعتماد مردم را نسبت به کارکرد دولت بیشتر ساخته و فاصله های موجود میان دولت و ملت را کمتر سازد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top