کشته شدن 13 طالب و بازداشت 7 شان در غرب افغانستان

در جریان عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و آیساف در ولایتهای هرات و فراه 13 طالب مسلح کشته و هفت تن دیگرشان دستگیر شدند.

مقامات قوماندانی قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان میگویند شب گذشته سربازان اردو, پولیس و کارمندان ریاست امنیت ملی عملیات مشترکی را در قریه “مزار” ولسوالی شیندند هرات راه اندازی نمودند که در جریان این عملیات چهار طالب کشته و چهار تن دیگرشان دستگیر شدند.

دگروال نجیب الله نجیبی سخنگوی قوماندان قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان میگوید در ولسوالی شیندند هرات به نیروهای امنیتی افغان آسیبی نرسیده است.

وی افزود همچنان در جریان یک عملیات دیگر در قریه “رباط ” ولسوالی بکواه ولایت فراه سربازان اردو و نیروهای خارجی عملیات مشترکی را راه اندازی نمودند که در نتیجه 8 طالب کشته و یکتن دیگرشان بازداشت شد.

بنا به اظهارات وی در این عملیات 6 بوجی مهمات انفجاریه , شش میل سلاح کلاشینکوف و یک میل تفنگچه نیز بدست نیروهای دولتی افتاد.

بر بنیاد یک خبر دیگر سربازان اردوی ملی در قریه یکه توت ولسوالی رباط سنگی هرات عملیاتی را انجام دادند که در نتیجه دو تن از مخالفین دولت گرفتار شدند.

از طرف دیگر یک طالب مسلح که قصد داشت شب گذشته یک ماین را در مسیر کاروان موترهای نظامی در ولسوالی پشتون زرغون کارگذاری نماید بر اثر انفجار ماین خودش کشته شد.

گروه طالبان ادعای تلفات سنگین به نیروهای امنیتی افغان در این عملیاتها نمودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top