کشته شدن 26 طالب مسلح درروز انتخابات غرب افغانستان

مقامات امنیتی افغان میگویند در جریان روز برگزاری انتخابات 26 طالب مسلح در غرب افغانستان کشته شدند و از 53 حمله سازماندهی شده مخالفین دولت در این حوزه جلوگیری شده است.

جنرال اکرام الدین یاورمعین اداری وزارت اkiuhمور داخله کشور که از 5 روز به این سو به خاطر بررسی اوضاع امنیتی ولایات غربی کشور وارد ولایت هرات شده است میگوید در جریان روز انتخابات 4 سرباز امنیتی افغان و یک فرد ملکی جان خود را نیز از دست دادند.

وی افزود در مجموع عملکرد ارگانهای امنیتی در ولایات غربی کشور جدی بوده و نتیجه خوبی در عرصه رای دهی داشته است.

از طرف دیگر مقامات ریاست امنیت ملی در ولایت هرات میگویند سه فرد مسلح غیر مسئول که قصد حملات تروریستی بالای مراکز رای دهی را داشتند توسط نیروهای امنیتی دستگیر گردیده اند که تحقیقات ازنزد شان جریان دارد.

یک مقام امنیت ملی هرات که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت همچنان 6 تن ازکارمندان مراکز رای دهی که قصد تقلب درانتخابات را داشته اند، شناسایی وبه کمسیون انتخابات معرفی شده اند.

خبرها از ولایت غور و بادغیس در غرب افغانستان نیز حکایت از آن دارد که مردم تحت تدابیر شدید امنیتی آرای خود را در صندوقهای رای دهی انداختند.

مقامهای امنیتی نیزمیگویند: با اینکه ازشش ماه به اینطرف تدابیر امنیتی اتخاذ شده و تلفات جانی وخساراتی نیز به نیروهای امنیتی درجریان درگیری ها وارد گردیده است، اما نبود اوراق رای دهی در روز انتخابات، درمراکز رای دهی یکی ازچالش های عمده برای نیروهای امنیتی بوده است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top