کشف یک محموله دوای بی کیفیت حیوانی در ولایت هرات

در پی شکایات مردم مبنی بر موجودیت دواهای بی کیفیت حیوانی در ولایت هرات منسوبان ریاست امنیت ملی این ولایت روز گذشته از کشف یک محموله داروی حیوانی تقلبی از حومه شهر خبر دادند.

خبرهای رسیده از اداره ریاست امنیت ملی هرات حاکی از آن است که مقدار 300 بوتل دواهای بی کیفیت حیوانی که به صورت خصوصی و غیر قانونی به فروش میرسید از سوی منسوبان ریاست امنیت ملی هرات کشف و ضبط گردید.

گفته میشود با کشف این محموله دوای بی کیفیت حیوانی از هلاکت صد ها راس مواشی مالداران ولایت هرات جلوگیری شده است.

این در حالیست که تا به حال چندین بار مالداران ولایات غربی افغانستان از موجودیت دواهای بی کیفیت حیوانی در سطح این ولایت به دولت هشدار داده بودند.

مالداران در هرات گفته اند که موجودیت دواهای بی کیفیت حیوانی در این ولایت تا کنون هزاران راس مواشی شان را به کام مرگ کشانده است.

به گفته آنها اگر ریاست زراعت و سایر ارگانهای ذیربط در این عرصه اقدام جدی ننمایند این مسئله ضربه بزرگ اقتصادی را برای مالداران ببار خواهد آورد.

با این حال مسولان ریاست زراعت هرات میگویند تیمهای نظارتی آنان در هفته یک بار روند اراعه خدمات صحی حیوانی در این ولایت را مورد بررسی قرار میدهند.

آنان میگیوند در جریان چند سال اخیر ده ها تن از کسانی که در قسمت فروش دواهای تقلبی در هرات فعالیت داشتند از سوی اداره زراعت دستگیر و به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی گردیدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top