کشف ده تن مواد تولیدی هیرویین در هرات و تهدید یکتن از کارمندان این اداره به مرگ

نزدیک به ده تن تیزابهایی که از آن در تولید پیشرفته ترین انواع مواد مخدر استفاده میشود شب گذشته توسط کارمندان گمرک اسلام قلعه هرات کشف گردید.Untitled

شمس الرحمن صافی مدیر عمومی گمرک اسلام قلعه میگوید مسول یک شرکت تجارتی، این مواد را در میان کانتینری که در اسناد به عنوان تلویزیون آمده بود جاسازی کرده و قصد داشت این مواد را وارد هرات نماید.

وی افزود این بسته های تجارتی از شهر بندرعباس ایران بارگیری شده اند.

بنا به اظهارات وی در پیوند به قضیه یکتن دستگیر شده است.

آقای صافی گفت کارمندان شان هنگام بررسی محصولی این کانتینر موفق به شناسایی مواد گردیدند و به پولیس خبر دادند.

گفته میشود مواد به دست آمده در بین 487 بشکه جاسازی شده بود.

مقامات میگویند این محموله ده تنی مواد کیمیایی که از آن در تولید هیرویین استفاده میشود ارزش مالی زیاد داشته و در بازارهای جهانی به قیمت گزاف خرید و فروش میشود.

تا به حال چندین بار کارمندان ریاست گمرک اسلام قلعه هرات از قاچاق مواد مخدر به خارج از کشور جلوگیری نموده اند.

گفته میشود مواد به دست آمده قرار است در آینده نزدیک جهت حریق به ریاست مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه هرات تسلیم داده شود.

در پی کشف این محموله مواد مخدر، افراد ناشناس “عبدالتواب مهندس زاده” یکتن از کارمندان “بروکر اتحادیه اسیکودای” ریاست گمرک هرات را به مرگ تهدید نمودند.

عبدالتواب مهندس زاده کسی است که در قسمت کشف این محموله بزرگ مواد مخدر با ماموران مدیریت گمرک اسلام قلعه همکاری نموده است.

در حال حاضر آقای عبدالتواب مهندس زاده از طرف افراد ناشناس که طبق تحقیقات بدست آمده مربوط گروه طالبان میشوند و مشخص گردیده که کانتینر مذکور متعلق به گروه طالبان میباشد تهدید به مرگ شده است.

در صورتیکه مقامات امنیتی در قسمت شناسایی و بازداشت تهدید کننده گان اقدام جدی ننمایند جان او و فامیلش در خطر میباشد.

پولیس هرات میگوید تحقیقات جدی را در این زمینه اغاز نمودند و تا کنون نتوانستند عاملین قضیه را بازداشت نمایند.

در جریان چند سال اخیر چندین تن از کسانی که در قسمت معرفی قاچاقچیان مواد مخدربا دولت همکاری داشتند از سوی باندهای مافیایی مواد مخدر در هرات مورد حملات تروریستی قرار گرفتند.

ولایت هرات در غرب افغانستان با کشورهای ایران و ترکمنستان همسرحد بوده و قاچاقچیان مواد مخدر را از طریق این ولایت به کشورهای نامبرده قاچاق مینمایند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top