گشایش کتاب‎خانه وسیع و سالن‎ همایش‌های دفتر تیکا در هرات

کتاب‌خانه و سالن همایش‌های دفتر تیکا آژانس انسجام هم‎کاری‌های صدارت عظمای تُرکیه در ولایت هرات با حضور شماری از بزرگان، شماری از فرهنگیان و استادان دانشگاه هرات گشایش یافت.

در این کتاب‎خانه بیشتر از یک‌هزار و پنج‌صد کتاب تاریخی به زبان‎های فارسی و تُرکی موجود می‎باشد.

علی‌ارغون چینار رییس دفتر تیکا آژانس انسجام هم‌کاری‌های صدارت عظمای تُرکیه در ولایت هرات هدف از ایجاد این کتاب‌خانه را بلندبُردن سطح آگاهی جوانان عنوان کرد.

او گفت در این کتاب‌خانه کتاب‌های با ارزشِ موجود می‌باشد و بیشتر کتاب‌ها تاریخ کُهن و روابط نیک دو کشور را بیان می‌کند.

آقای چینار ادامه داد که در این کتاب‌خانه اکنون یک‌هزار و پنج‌صد کتاب به زبان‌های تُرکی و فارسی موجود می‌باشد و افزود که امیدوار است این بخش فرهنگی دفتر بتواند گره‌ای از مشکلات جوانان را بگاشید.

در همین حال دکتور احمدغنی خسروی استاد دانشگاه هرات از ایجاد این کتاب‌خانه با موجودیت کتاب‌های تاریخی ابراز خرسندی کرد و افزود که امیدوار است در آینده این کتاب‌خانه وسیع‌تر گردد.

او از روابط کشورهای افغانستان و تُرکیه به نیکی یاد کرد و گفت که در تاریخ هر دو کشور این روابط تنگاتنگ و با ارزش بوده است.

از سوی هم نعمان ثابت یک‌تن از جوانان فعال در ولایت هرات گشایش این چنین مکان‌ها را برای رُشد فکری جوانان موثر میداند.

او گفت که شاید این چنین کارها یک قدم کوچک باشد اما به اندازه وسعت یک جهان با ارزش است و گام‌های بنیادی برای رُشد کشور می‌باشد.

دفتر تیکا آژانس انسجام هم‌کاری‌های صدارت عظمای تُرکیه در ولایت هرات یک‌سال پیش به فعالیت آغاز کرد و اکنون در تمام عرصه‌ها به‌خصوص بخش‌های فرهنگی فعالیت‌های چشم‌گیر دارد.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top