یادبود از دومین سال‌گرد کودتا بر علیه حکومت ترکیه در هرات

از دومین سال‌گرد کودتا بر علیه دولت ترکیه روزگذشته با حضور مقام‌های امنیتی و شماری از بزرگان در مرکز آموزشی دفتر تیکا در حوزه‌غرب یاد بود به عمل آمد.

علی ارغون چینار رییس دفتر تیکا آژانس انسجام هم‌کاری‌های صدارت عظمای ترکیه در ولایت هرات می‌گوید دو سال قبل گروهِ با فرماندهی فتح‌الله گُلن اقدام به راه‌اندازی کودتا بر علیه دولت ترکیه کردند.

او گفت این کودتا که به صورت خودجوش و با پیام رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دفع گردید، 250 تن جان باختند.

آقای چینار در ادامه افزود مردم ترکیه با عزم راسخ بر علیه کودتا ایستاده و توانستند که از کشور و مردم خود با اتحاد و هم‌بستگی دفاع کنند.

وی ادامه داد که مبارزه حکومت ترکیه تا زمان ادامه خواهد داشت که ریشه‌های گروه‎های تروریستی به خصوص این گروه را از بین رود.

در همین حال عبدالمجید صمیم استاد دانشگاه هرات نیز در مورد اسلام معتدل صحبت نمود و گفت مردم و حکومت ترکیه با استفاده از مفهوم اسلام معتدل توانستند در برابر بیگانگان ایستادگی کنند.

وی افزود که حکومت و مردم افغانستان نیز باید از مفهوم اسلام معتدل استفاده نموده و در مقابل دشمنان این مرز و بوم ایستادگی نمایند.

آقای صمیم در ادامه‌ای صحبت‌های خود افزود که تاریخ هیچ‌گاهی شجاعت مردم ترکیه را فراموش نخواهد که مردانه در مقابل دشمن ایستاده و از وطن خود دفاع کردند.

دو سال پیش در چنین روزی گروه با فرماندهی فتح‌الله گُلن اقدام به راه‌اندازی کودتا بر علیه حکومت ترکیه کرد که شبانه با پیام رییس جمهوری آن کشور تمام مردم به جاده‌ها ریختند.

پس از کودتا هشتادهزار نفر که با این گروه ارتباط مستقیم داشتند از سوی حکومت ترکیه بازداشت شده و 130 هزار تن دیگر آنان که ارتباط غیر مستقیم با گروه فتح‌الله گُلن داشتند از کار برکنار شدند.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top