۲۵۰ طالب در شیندند کشته شدند

مقامات محلی در هرات میگویند درگیری ذات البینی طالبان و عملیات تصفیوی نیروهای دولتی در ولسوالی شیندند هرات حدودا ۲۵۰ کشته از طالبان برجای گذاشته است.

untitled

نبرد میان گروهی طالبان در ولسوالی شیندند هرات اوایل هفته گذشته میان ملاصمد و ملاننگیالی در قریه زیرکوه ولسوالی شیندند بر اثر اختلافات رهبری طالبان آغاز شد که برای ۵ روز ادامه داشت.

این درگیری ذات البینی پنجشنبه شب با شکست ملاننگیالی یکتن از قوماندانان ملامحمد رسول یکی از رهبران طالبان در ولسوالی شیندند هرات خاتمه یافت.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید در این نبرد میان خودی طالبان ۲۰۰ تن از طرفین کشته و ده ها تن دیگرشان زخمی شدند.

وی افزود در پی وقوع این حادثه پنجشنبه شب عملیات تصفیوی نیروهای اردو، پولیس و کارمندان امنیت ملی در ولسوالی شیندند هرات راه اندازی گردید که تا صبح امروز ۴۱ تن از طالبان کشته و ۵۱ تن دیگرشان زخمی شدند.

آقای فرهاد میگوید ده ها فامیل در ولسوالی شیندند به منظور حفظ جان شان منازلشان را ترک نموده و به مناطق امن در این ولسوالی پناه آوردند.

سخنگوی والی هرات میگوید هیاتی به منظور بررسی آسیبهای وارده به غیرنظامیان در ولسوالی شیندند تشکیل شده و این هیات نتیجه کارکردش را بعدا با رسانه ها شریک خواهد ساخت.

در همین حال تورمحمد ظریفی یکتن از متنفذین قومی در ولسوالی شیندند هرات میگوید بعد از شکست ملاننگیالی و تسلیم شدن او به نیروهای دولتی در هرات افراد ملاصمد جناح مقابل خانه های غیر نظامیان را در شیندند به آتش کشیدند، بزرگان و اطفال را تیرباران نمودند و مال و دارایی باشنده گان محل را به غارت بردند.

وی افزود در ولسوالی شیندند فاجعه رخ داده اما تا به حال در راستای حل این فاجعه اقدامی نشده است.

گروه طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top