آتش سوزی در تاسیسات گاز یک شرکت خصوصی 11 کشته و 18 زخمی برجای گذاشت

وقوع انفجارهای پی هم ذخیره گاه گازمایع در تاسیسات نفت و گاز یکتن از تاجران در شمال شهر هرات، 11 کشته و 18 زخمی برجای گذاشت.

1111

در این رویداد که حوالی ساعت ۱۱:۳۰دقیقه شب گذشته بوقوع پیوست چندین ذخیره گاز منفجر شد، که صدای آن تا فاصله ۱۵کیلومتری محل حادثه شنیده شده است.

احسان الله حیات سخنگوی والی هرات میگوید در این آتش سوزی یازده تن کشته شدند و شش تن دیگر مجروح گردیدند.

وی افزود کشته شده گان این رویداد را کارگران شرکت گاز ” آریا ترکمن نبی زاده” , و افراد ساکن در آن ساحه تشکیل میدهند.

بنا به اظهارات وی  این آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی کارگران این شرکت در اثنای تخلیه گاز صورت گرفته است.

در همین حال محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات میگوید تا ساعت 4 صبح امروز 18 فرد مجروح ناشی از این حادثه آتش سوزی به این شفاخانه منتقل گردیدند.

وی افزود 4 تن این افراد به درجه 90 فیصد سوختند, 4 تن دیگر بر اثر تنفس گاز و دود دچار تسمم شده و ده تن دیگر بر اثر انفجار تانکرهای گاز دچار سرگیچه شده بودند که در حال حاضر در شفاخانه تحت تداوی قرار دارند.

مقامات محلی هرات میگویند در این حادثه 42 میلیون افغانی به صاحب شرکت نبی زاده خساره وارد شده و از حریق 1 میلیارد افغانی این شرکت جلوگیری شده است.

درهمین حال شاهدان عینی میگویند: حد اقل صدای سه انفجار قوی از داخل تاسیسات گاز نبی زاده شنیده شده است که باعث آن شد تا چندین فامیل از سمت شمال هرات، منازلشان را ترک نموده و به جای امن پناه ببرند.

آنان ازدولت میخواهند تا تاسیسات نفت وگاز را از شمال شهر هرات که نزدیک مناطق مسکونی است، به بیرون ازشهر ودریک جای مناسب انتقال دهد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top