افتتاح پارکینگ میدان هوای هرات

پارکینگ  وتوقفگاه  بین المللی میدان هوایی هرات عصر روز چهارشنبه با حضور مقامات بلندرتبه ی  وزارت ترانسپورت وهوانوردی کشور ؛ مقامات دولتی هرات ، نمایندگان سیاسی کشورهای خارجی درهرات افتتاح وبه بهره برداری سپرده شد.

این توقف گاه هوایپمایی که به هزینه ی دو میلیون و هفصد هزار دالر و کمک مالی ایالات متحده ی امریکا از چند ماه پیش اغاز به ساخت شده بود، به بهره برداری سپرده شد.

گفته شده با استفاده از این پارکینگ، زمینه ی پرواز های بین المللی  وتوقف  طیارات بزرگ  درمیدان هوایی هرات فراهم میشود.

داوود صبا والی هرات درمراسم گشایش این پارکنیک گفت: با بهره برداری از این پارکینگ مشکلات پرواز های خارجی از میدان هوایی هرات برطرف خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با وجود توقف گاه و ترمینال بین المللی در میدان هوایی هرات، روزانه به تقاضای بیش از 2500 مسافر داخلی و خارجی رسیدگی خواهد شد.

مقامات محلی درهرات میگویند: ترمینال جدید میدان هوایی هرات با کمک کشورهای آمریکا، اسپانیا و ایتالیا چندی پیش به بهره برداری سپرده شد که با افتتاح این ترمینال جدید تمامی پروازهای خارجی ازاین میدان هوایی صورت میپذیرد.

در حال حاضر از میدان هوایی هرات به کشورهای هند و امارات هفته وار پرواز صورت میگیرد و گفته شده در آینده هرات از طریق این میدان هوایی  به اروپا مرتبط خواهد شد.

گفتنیست قرار است در میدان هوایی هرات چندین سردخانه ی بزرگ نگهداری میوه جات ایجاد شود که این در صادرات تولیدات زراعتی از افغانستان به خارج از کشور تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top