بازداشت دو هراس‌افگن که شاگرد یک مدرسه‌ی دینی در هرات هستند

دو هراس‌افگن که دیروز بالای یک پوسته‌ای امنیتی در شهر هرات تیر اندازی کرده بودند، از شاگردان یک مدرسه‌ی دینی در این ولایت هستند.

امین‌الله امین آمر امنیت فرماندهی پولیس هرات می‌گوید ظهر دیروز دو هراس‌افگن که سوار بر یک عراده موتور سایکل بودند، در منطقه‌ای اسپین‌ادی شهر هرات بالای یک پوسته امنیتی تیر اندازی کردند.

او گفت پس از ساعتِ تعقیب این افراد از سوی پولیس، به همکاری مردم هر دو تن بازداشت شده اند.

آمر امنیت فرماندهی پولیس هرات تاکید نمود که پس از تحقیقات مشخص شده هر دو تن از شاگردان مدرسه دینی حضرت علی واقع در ولسوالی گذره این ولایت هستند.

وی ادامه داد تحقیقات ابتدایی آنان نشان می‌دهد که هر دو تن به دستور گروه‌های بزرگ هراس‌افگن به خاطر ناامن ساختن شهر هرات آمده بودند.

این مقام نظامی افزود که دو تن دیگر نیز در پیوند به این رویداد از مدرسه دینی حضرت علی بازداشت شده بودند که پس از تحقیقات دوباره آزاد شدند.

آقای امین گفت دستگاه کشفی آنان نشان می‌دهد که چندین گروه از هراس‌افگنان به خاطر ناامن ساختن این ولایت وارد هرات شده اند و تاکید کرد که پولیس حالا بیشتر از زمانِ در تلاش متلاشی کردن گروه‌های هراس‌افگن است.

پیشتر نیز کارمندان اداره امنیت ملی فردِ را به اتهام طراحی حمله‌های انتحاری و انفجاری از یک مدرسه‌ی دینی در شهر هرات بازداشت کرده بودند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top