برگزاری نمایشگاه آثار استاد کمال‌الدین بهزاد از سوی یک پژوهشگر آمریکایی

یک پژوهشگر آمریکایی پس از چهل‌‍سال تحقیق در مورد آثار استاد کمال‌الدین بهزاد توانسته بیش از صد اثر آنرا که مربوط به دوره‌ای تیموریان می‌باشد، جمع‌آوری و به نمایش بگذارد.

مایکل بیری پژوهشگر و باستان‌شناس آثار اسلامی که شهروند آمریکا می‌‍باشد در مراسم گشایش آثار استاد کمال‌الدین بهزاد در قلعه اختیارالدین هرات هدف‌اش از این کار را زنده نگهداشتن هویت فرهنگی افغانستان عنوان می‌کند.

او گفت چهل سال در مورد آثار استاد کمال‌الدین بهزاد تحقیق کرده است و اکنون بیش از صد آثر آن که اصل‌اش در کشور های اروپایی می‌باشد در این قلعه اختیارالدین به نمایش گذاشته است.

آقای بیری افزود که می‌خواهد از طریق جمع‌آوری این آثار برای نسل فعلی افغانستان انگیزه دهد که اجدادشان چند قرن پیش از بزرگان علم و فرهنگ جهان بودند و باید آنان راه اجداد شان را تعقیب کرده و در تلاش آبادی کشورشان باشند.

در همین‌حال مسوولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات از این نمایشگاه به عنوان مرکز بهزادشناسی یاد می‌کنند و تاکید دارند که این نمایشگاه بی‌سابقه‌ترین نمایشگاه در افغانستان می‌باشد.

آریا رئوفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید عکس‌های این نمایشگاه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی از آثار اصلی نمونه‌برداری شده است.

این نمایشگاه در ولایت هرات برای 3 ماه از ساعت 9 صبح الی 2 بعد از ظهر در قلعه اختیارالدین هرات به‌روی بازدید کنندگان باز خواهد بود.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top