برگزاری نمایشگاه آثار خوش‌نویسی عطار هروی

یک موسسه فرهنگی برای اولین بار بیش از دو صد اثر خوش‌نویسی استاد محمد علی عطار هروی را با همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات به نمایش گذاشت.

مسوولان اطلاعات و فرهنگ هرات هدف این کار را آشنایی با استاد چیره‌دست و پُر افتخار کشور عنوان می‌کنند و می‌گویند که این اثر ها یک غنیمت به فرهنگ و هنر است.

آریا رئوفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت محمدعلی عطار هروی نه تنها یک خوش‌نویس بود، بل یک محقق بلند پرواز نیز می‌باشد که در طول حیات خویش در باره انواع خطوط و دوره‌های تاریخی آن به تحقیق پرداخته و بسیاری از خطوط را دوباره‌نویسی کرده است.

وی استاد عطار هروی را عامل جلوگیری از انقطاع تاریخی در قسمت هنر خطاطی و خوش‌نویسی دانسته و افزود اگر استاد در زمان خویش ظهور نمی‌کرد و عمر گران‌بهای خود را صرف تحقیق، احیا و ماندگاری این هنر صرف نمی‌کرد، ما امروز پیوند گذشته و حال را از دست می‌دادیم.

قرار است آثار استاد هروی به صورت منظم جمع‌آوری گردد و در یک جای مشخص به صورت نمایشگاه دایمی به نمایش گذاشته شود.

مسوولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات تاکید دارند که 95 درصد آثار آقای هروی از بین رفته بود اما به کمک برگزار کننده این نمایشگاه، آثار ترمیم گردید.

عطار هروی تنها خوشنویسی بود که در سن 78 سالگی توانایی کتابت بیش از 40 نوع خط را داشت وی در سال 1371 چشم از جهان فرو بست.

گزارش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top